De dader zit er hoogstwaarschijnlijk naast maar wat is dit voor een mug/steekvliegje?
Ze zijn heel klein ik denk een mm of 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Taucha schreef:Zijn dit niet gewoon zandvliegen ook wel midges of knutjes genoemd?
Vaak ook veroorzakers van jeuk aan de manenkam/staartaanzet
Hommage schreef:Hertenluis vlieg? Die prikken best gemeen.

) Deze komen idd op de piemeltjes van de paarden af vanaf maart (mooie dagen) tot mei ofzo. Maar omdat het nu zo'n laat voorjaar is, zijn ze er nu dagelijks te vinden. Ik ben er ook nog niet over uit welke het zijn, zuigen idd bloed! cinniz123 schreef:Hommage schreef:Hertenluis vlieg? Die prikken best gemeen.
Nee die is groot toch en ziet er heel anders uit dacht ik.
Ze blijven best lang hangen aan de huid en zuigen zich vol. Pallatin schreef:Cayenne schreef:En de prijs voor de vreemdste topictitel van deze maand gaat naar....
Ik denk idd ook knutten!
Hahaha nou dat dus…..
Maar wel vervelend….heeft je pony ook jeuk?
Coentjuh schreef:Voor de mensen die het allemaal over knutten hebben.. Zien jullie bij jullie knutten dan ook een rood knut-kontje vol gezogen met bloed? Want volgens mij zijn knutten zo klein dat je dat haast niet kan zien.
En deze piemelvliegjes zijn net een slagje groter en als je ze plet, verschijnt er zeker een rood vlekjeZe blijven best lang hangen aan de huid en zuigen zich vol.
Sizzle schreef:Ik smeer de uier in met uierzalf en dat helpt meestal wel aardig.
Ze zijn niet het hele jaar even aggressief.