Aquatrainer of seawalker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redford

Aquatrainer of seawalker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 22:33

Voor mijn paard met een blessure aan de oppervlakkige buiger werd door de dierenarts in het revalidatieproces aangeraden om haar in een aqiatrainer/seawalker te laten bewegen.
Hebben jullie enig idee wat het beste zou zijn voor het bewegen? In een seawalker lopen ze naar mijn idee op eigen initiatief op een aquatrainer lijkt het me toch iets meer gedwongen door de bewegende band. Of zie ik dit verkeerd ?? Iemand hier ervaring mee?? En wat nu de beste optie zou zijn??

BoktVerlaten

Re: Aquatrainer of seawalker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 23:22

Een seawalker is een stapmolen in het water. De paarden zijn niet helemaal vrij in tempo van het lopen, net zoals in de stapmolen. Dus wat dat betreft is de seawalker net als de aquatrainer min of meer dwingend in tempo. Ik vind het voordeel van de aquatrainer dat het gecontroleerder is dan de seawalker. Het is makkelijker ingrijpen. In de seawalker kun je minder corrigeren met de hand mbt rechtrichten, buikspieren, etc…De training in de aquatrainer vind ik persoonlijk meer specifiek, gecontroleerder en tempo/waterhoogte is sneller tussendoor aanpasbaar.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 23:26

Er is zover ik weet maar een seawalker en door het land heen zijn er meerdere aquatrainers.
Beide moeten opgebouwd worden. Volgens mij doen beide goed werk.

Ik heb wel ervaring met de seawalker, nadeel was dat mijn paard intern moest gezien de afstand en daarna was het ook echt over. Als het dichterbij was geweest had ik daarna ook blijven gaan maar dan minder intensief, dat was nu geen optie.

Ik zou voor de dichtstbijzijnde optie gaan juist daarom.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:04

Een aquatrainer waar iemand je paard als het ware in longeert (in stap uiteraard)? Dit is een bak in ronde vorm ten grootte van een longeercirkel ongeveer, gevuld met water tot op een bepaalde hoogte waar het paard dan onder begeleiding van diegene door stapt. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik weet waar je dat hier in de buurt (in de provincie Groningen) kan doen. Of er plek is weet ik niet, maar in overleg is vaak veel mogelijk.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:07

Laatst bijgewerkt door BoktVerlaten op 20-12-24 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:50

Wat ik bedoel heet wel aquatrainer, maar niet met het stapmolen idee. Echt met begeleiding van een persoon.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:57

Ik denk dat je moet kijken wat haalbaar is (in de buurt of tijdelijk stallen op revalidatiestal) of je rechtuit moet of dat je ook volte mag (er zijn blessures waarbij stapmolen of longeren echt niet kan) en hoe je paard is…

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 20:47

Qua afstand zijn ze beide ongeveer even ver rijden, dus dat maakt niet uit. Na jullie uitleg neig ik naar de aqua trainer. Zal van de week eens bellen voor een afspraak