Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kim_vdc schreef:Hoi allemaal!
Ik heb sinds oktober een 4,5 jarige merrie.
Een kleine maand geleden liep ze van de een op de andere dag duidelijk niet goed in draf.
Dierenarts is er toen geweest, been was nergens dik of warm, ze reageerde nergens op qua aanraking van de dierenarts, maar wel duidelijk niet goed op zachte ondergrond.
Toen dacht ze een overbelasting/zich misstapt. Weekje op rust (= overdag op kleine paddock, nacht op stal) en ontstekingsremmers. Na die week liep ze op het harde juist niet goed in draf, in stap niks te zien.
Naar de kliniek geweest voor onderzoek hier liep ze op het zachte veel beter, op het harde nog onzuiver, been laten uitverdoven en kwamen we uit bij de aanhechting van haar pees (rechter voorbeen).
De week erna terug geweest voor een echo en eerste keer Shockwave therapie.
Echo was opzich wel ‘goed’. De blessure aan de aanhechting van haar pees was te zien, maar geen scheurtjes of bot dat geraakt is…
Over 1,5 krijgt ze speciaal beslag en moet ze weer terug naar de kliniek voor 2e Shockwave.
Ze heeft nu voornamelijk stalrust, veel rechtdoor stappen aan de hand, en ongeveer 2 uurtjes per dag even op een heel klein afgezet stukje wei (omdat deze ondergrond harder en vlakker is dan de paddocks).
Nu merk ik dat ze steeds frisser wordt, vandaag heeft ze op haar kleine stukje buiten ook 2 sprintjes getrokken, hier zag ik ook dat ze nog mankt.
Zijn er van jullie bij die een vergelijkbare blessure hebben meegemaakt?
Hoelang is het manken ongeveer zichtbaar?
Ik heb zelf moeite met volledige stalrust en gun haar haar momentje buiten ook, maar ze moet wel rustig blijven natuurlijk. Hoe deden jullie dit?
Groetjes
Kim