Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnickT schreef:Ik heb het onlangs gebruikt voor mijn sterk hoestende tweejarige, moest het geven tot de verpakking leeg was en al na een paar dagen stopte het hoesten.
Een vriendin heeft het ook gebruikt voor haar oudere paard van 25 die hoestte, ook daarbij heeft het goed geholpen.
Elisa2 schreef:Ik vind het beter dan Ventipulmin, het is mijn eerste keuze als medisch slijmoplossend middel. Werkt als een trein.
Hermelijnhof schreef:AnnickT schreef:Ik heb het onlangs gebruikt voor mijn sterk hoestende tweejarige, moest het geven tot de verpakking leeg was en al na een paar dagen stopte het hoesten.
Een vriendin heeft het ook gebruikt voor haar oudere paard van 25 die hoestte, ook daarbij heeft het goed geholpen.
Dat klinkt veelbelovend! Ik ga het inderdaad geven tot de verpakking leeg was. Er zitten precies 14 porties is voor haar gewicht, en moet het twee keer per dag geven. Gaf je het los over het voer? Door slobber?
Ibbel schreef:Elisa2 schreef:Ik vind het beter dan Ventipulmin, het is mijn eerste keuze als medisch slijmoplossend middel. Werkt als een trein.
Ventipulmin is dan ook geen slijmoplosser maar een luchtwegverwijder.
Vroeger werd het bijna automatisch in combinatie gegeven: Ventipulmin om de luchtwegen open te zetten, Sputolysin om het slijm ook vanuit de diepere longen een ruimere weg naar boven te geven. Als de longblaasjes 'dicht' zitten, kan het effect van een slijmoplosser zijn dat het dunnere slijm juist nog dieper de longen in zakt.
Dus TS: mocht de Sputolysin weinig lijken te doen, overleg dan met je DA of Ventipulmin bijgeven een optie is.
Elisa2 schreef:Da vraag ik mij af waarom DA het niet meer samen geven? Vaak geven ze alleen Ventipulmin wat nauwelijks werkt.