Monnikspeper ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NadiaM

Monnikspeper ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 10:07

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Monnikspeper.

Ik heb een KWPN merrie van 18 jaar.
In de hand altijd wel heel fijn hanteerbaar, maar onder zadel wel een heethoofd.

Rond deze tijd van het jaar gaat de hengstigheid dan ook weer extra opspelen.
Ik heb hier dan eigenlijk alleen onder het zadel last van, wijdbeens lopen, pissen, zwiepen, heftig reageren op been of buiging.

Ik heb al wel diverse supplementen geprobeerd de afgelopen jaren, maar nooit 100% Monnikspeper.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Monnikspeper.
Ik zie poeder maar ook korrels, wat is het verschil?

Bedankt alvast!

pluisje88

Re: Monnikspeper ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:10

Mijn paard wilde het met geen mogenlijkheid eten. Hier goede ervaringen met de moody mix van de paardendrogist

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:12

Ik gebruik korrels, mijn merrie heeft last van verlatingsangst en dat was altijd het ergste tijdens de hengstigheid. Met monnikspeper is dat effect veel minder. Ook heeft ze in het voorjaar twee hengstigheden gehad waarbij ze echt buikpijn had en ik geen been kon geven enzo, met monnikspeper gaat dat nu wel. Ze wordt nog steeds hengstig, het lijkt alleen alsof ze minder last heeft.

Mel vind het ook nog eens lekker :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:13

Hier hele positieve ervaringen met monnikspeper korrels van Sectolin. Pony was echt een pismerrie, veel last van de hengstigheid, niet voorwaarts/aan het been tijdens hengstigheid, zuur in gedrag. Merrie zat zichzelf in de weg. Gestart met monnikspeper in de aanbevolen dosering. Pony is wel makkelijke eter, eet het heel goed gewoon door haar brok.
Zagen al heel snel duidelijk verschil. Hengstigheid verloopt aanzienlijk milder, pony is vrolijk en pist niet meer van zich af. Heeft plezier en looplust in het werk.

Organa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:14

Sintara schreef:
Ik gebruik korrels, mijn merrie heeft last van verlatingsangst en dat was altijd het ergste tijdens de hengstigheid. Met monnikspeper is dat effect veel minder. Ook heeft ze in het voorjaar twee hengstigheden gehad waarbij ze echt buikpijn had en ik geen been kon geven enzo, met monnikspeper gaat dat nu wel. Ze wordt nog steeds hengstig, het lijkt alleen alsof ze minder last heeft.

Mel vind het ook nog eens lekker :P

Wat voor korrels gebruik je? :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:16

Organa schreef:

Die van Baroen, de ongemalen versie dus :j

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 11:19

En hoeveel geef je daarvan?
Zat hier ook naar te kijken.

Sintara schreef:
Organa schreef:

Die van Baroen, de ongemalen versie dus :j

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:53

Ik geef de poeder versie van baroen.
Gaat door de fiberbeet hier. (Ideaal,dat slobber achtige spul voor supplementen).
Ik heb er goeie ervaringen mee.
Niet meer zo extreem hengstig als ze was.
Goed te hanteren.
Ik had nog een maatschepje van een ander supplement, die gebruik ik.
Ongeveer 1 1/2 theelepel per dag.
Dagelijks elke dag van de maand.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:12

Ik geef de korrels van sectolin ook. Wordt goed gegeten en positieve ervaring. Eerst gaven we naf oestress, maar dat was toch wel erg prijzig en at ze lastig. Effect voor ons is hetzelfde. De verlatingsangst tijdens hengstigheid is wat minder, de stijvigheid ook. Ze blijft gewoon netjes hengstig, maar heeft wat minder last en is daardoor fijner in omgang en fijner in haar vel.

Ik geef het gewoon door het droge voer. Muesli of luzerne.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:54

Hier goede ervaringen met poeder. Gestart met de merrie support van De Paardendrogist en daarna bij PitPit zelf gemalen monnikspeper en msm gekocht en gemengd.

Mijn merrie was iedere hengstigheid niet te hanteren. Continu brullen, hinniken en met rijden op de plek blijven staan en lopen hupsen bij aandrijven. Echt niet fijn. Nu de monnikspeper enkele maanden 2x schepje per dag (5 gram, totaal 10 gram) en dit gedrag niet meer zo extreem terug gezien. Ik wil nu gaan kijken of ik naar 1 schepje per dag kan.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:15

Hier ook gewoon monnikspeper korrels, wat dat betreft zijn het gewoon puur de peperkorrels dus gewoon kijken waar het het goedkoopst is, heb het wel eens van baroen gehad maar ook van kramer, of de onlinedrogist volgens mij ook wel.

Juist een kieskeurige merrie maar dit eet ze zonder problemen, begonnen met 10 gram per dag en nu al een tijdje op 5 gram per dag.

Inderdaad verlatingsangst tijdens hengstigheid en voorderest is ze zeer dominant en de monnikspeper haalt net dat scherpe randje eruit.

Ik geef sowieso altijd liever puur het kruid zeg maar in plaats van een bewerkt product

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:09

Ik wil ook afbouwen naar 5 gram, maar wacht even tot ze een ruime week op het land staan. Die 1e week wordt ze altijd even extra heftig hengstig. Net als de 1e week weer op de paddock, dus geven we altijd even een hogere dosis.
We zijn begonnen voor operatie, daarna gestopt maar toch weer begonnen en hebben nog niet afgebouwd nu want die hormonen hadden echt een knauw gehad van de tumor. Nu lijkt het weer rustiger te worden dus gaan we 5 gram proberen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:27

Bij mij hielp het helaas niets. Maar het is goedkoper dan veel andere middelen, dus zeker het proberen waard.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:24

MyWishMax schreef:
Ik wil ook afbouwen naar 5 gram, maar wacht even tot ze een ruime week op het land staan. Die 1e week wordt ze altijd even extra heftig hengstig. Net als de 1e week weer op de paddock, dus geven we altijd even een hogere dosis.
We zijn begonnen voor operatie, daarna gestopt maar toch weer begonnen en hebben nog niet afgebouwd nu want die hormonen hadden echt een knauw gehad van de tumor. Nu lijkt het weer rustiger te worden dus gaan we 5 gram proberen.

Oja dat is wel slim inderdaad. Ik ga hier dan denk ik ook even de eerste week/weken op de wei afwachten voordat ik naar 5 gram ga.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:34

Hier ook goede ervaringen. Ik had in de omgang geen last (om eerlijk te zijn, zou ik dan ook niet gaan rijden..)
Maar merkte dat ze in de kudde wel wat heftig kon zijn.
Ze at het eerst heel goed maar op een gegeven moment wilde ze het niet meer. Iemand zei een keer dat ze aanvoelt of ze het wel of niet nodig heeft. Daar heb ik verder geen mening over maar de problemen kwamen niet meer terug toen we stopte.
Nu is de ruin die het bij haar aanwakkerde weg en heeft ze geen heftige hengstigheid meer, maar heb nog wel poeder liggen voor de zekerheid.
Ik gebruik die van de paardendrogist, met wat lijnzaadolie door de brok/muesli.