Na beoordeling van 3 artsen die geen idee meer hebben, kom ik hier even vragen of er iemand is die dit herkent
Sinds afgelopen zomer heeft mijn merrie een wondje op haar rug.
Dit begon als een soort van kras, alsof ze iets te enthousiast was gekriebeld of een knauw had gekregen van een ander paard, maar dit is niet zeker. Er was een grote kale plek en een klein wondje erin.
Haren zijn terug gegroeid, maar er bleef steeds een korstje terug komen.
Nu zijn we ruim driekwart jaar verder en het wondje zit er dus nog steeds...... er komt steeds weer een korstje op, die is iets wat pussig, kleeft dus wat maar het stinkt niet.
Uitbreiden doet het ook niet.
Enkele weken terug was het weer wat dikker, had ik het korstje weg gehaald en daar leek wat extra pus aan te zitten, even gedrukt en toen kwam er wel wat meer troep uit, daarna enkel bloed dus ging ik er vanuit dat het schoon zou zijn.
Ingesmeerd met antibiotica/cortico zalf maar helaas nog steeds gaat het niet dicht
Ondertussen ziet het er nu zo uit, lijkt erop dat er een larve ofzo in zit maar die had er nu toch ook allang uit moeten zijn of zou door een arts opgemerkt moeten zijn
Tijdens andere onderzoeken zijn er ook rontgen foto's gemaakt van de rug, daar is niets afwijkends op te zien
Vorig jaar, haren weer terug gegroeid, maar je ziet duidelijk in de haarkleur dat er een grote plek geschaafd is geweest

Dit is dus vandaag, een heel vreemd gaatje dat maar niet dicht gaat. Haren rondom heb ik weg geschoren en er zijn nog wat zalf restjes aanwezig in de omliggende haren