Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ik vraag me af hoe ze het gedaan hebben. Onze senior is absoluut geen fan van de tandarts. Maar zij legt na de eerste sedatie meteen een infuus aan voor extra pijnbestrijding en medicatie om hem suf te houden. Dan kan het goed gedoseerd worden. Daarnaast een lokale verdoving die eerst goed ingewerkt moet zijn voor ze begint. Zo zijn diverse snijtanden ( ook eorth idd) en kiezen getrokken gewoon op stal, in alle rust. Het lijkt met jouw verhaal haast alsof de pijnbestrijding niet goed voor elkaar was. Ik heb geen ervaring met narcose op de wei, ik vind dat best risicovol klinken.
SusanH schreef:Ik vraag me af hoe ze het gedaan hebben. Onze senior is absoluut geen fan van de tandarts. Maar zij legt na de eerste sedatie meteen een infuus aan voor extra pijnbestrijding en medicatie om hem suf te houden. Dan kan het goed gedoseerd worden. Daarnaast een lokale verdoving die eerst goed ingewerkt moet zijn voor ze begint. Zo zijn diverse snijtanden ( ook eorth idd) en kiezen getrokken gewoon op stal, in alle rust. Het lijkt met jouw verhaal haast alsof de pijnbestrijding niet goed voor elkaar was. Ik heb geen ervaring met narcose op de wei, ik vind dat best risicovol klinken.
Hannanas schreef:Ben benieuwd, hopelijk komen er nog ervaringen langs.
Anderzijds kun je denken, als het kiezen tussen euthanasie of narcose op de weide is zou ik de laatste kiezen. Dan heeft ze nog een kans. Gaat het mis dan heeft ze iig alles behandeld gekregen voor een mogelijk pijnvrij leven.
Jasmijn159 schreef:Een uur liggen op een harde weide grond, nee zou ik zeker niet doen. Veel te lang. Operatietafels hebben niet voor niks hele dikke kussens met padding. Hoe en waarop je paard ligt is echt onwijs belangrijk voor het verloop van de recovery. Een paard van 30 met deze aandoening zou ik eerlijk gezegd afscheid van nemen. Zeker als er veel hypercementose is, is ze ook niet een dag na de ingreep hersteld. Je krijgt echt grote letsels in kaakbot en slijmvlies.
Hannanas schreef:Ben benieuwd, hopelijk komen er nog ervaringen langs.
Anderzijds kun je denken, als het kiezen tussen euthanasie of narcose op de weide is zou ik de laatste kiezen. Dan heeft ze nog een kans. Gaat het mis dan heeft ze iig alles behandeld gekregen voor een mogelijk pijnvrij leven.
ScallieD schreef:Goeie tip Ibbel, dank je
Ik heb met de VA gebeld. De ingreep kan ook in de stal daar heb ik vlas. Ze stellen voor om er dan een soort potstal van te maken zodat ze niet uit kan glijden. Alleen is het risico daar dan weer dat ze tegen de wanden kan vallen. Ik ga daar balen hooi tegen leggen denk ik. Emotioneel is het niet makkelijk. Inderdaad erop of eronder. Maar uiteraard direct euthanasie als het mis loopt. Deze ochtend kwam ze hinnikend naar me toe. Haar hooi van gisterenavond was tot op de laatste spriet op. Normaal ligt er altijd nog een beetje rommel. Zou ze al effect voelen van drie pijnlijke tanden minder dan, of speelt mijn emotie wishfull thinking. Als het lukt gaat ze zeker nog een tijd mee dat voel ik gewoon.