MirandaDvG schreef:Ik begrijp je vraag niet helemaal.
De dierenarts heeft hem behandeld voor koliek, is hij nu beter?
Aan de hand van de symptomen die jij noemt, zou ik ook zeggen koliek.
MyWishMax schreef:Die maagzweer kan alsnog heel goed. Juist met verhuizingen, te weinig ruwvoer en stress met verhuizing. Waarom denk jij dat het niet kan? Juist stress en te weinig ruwvoer kunnen oorzaken zijn en dat is er toch geweest.
Jet schreef:Ja, maar hoeveel tijd van de dag heeft hij beschikking over leidingwater en hoeveel tijd over grondwater? Gaan ze allebei via een bak op de grond of via een automatische drinkbak?
Celebi schreef:Geen dierenarts bij koliekverschijnselen? Dat is wel gek. Als het nog steeds niet weg is, lijkt me dat zeker de eerste stap.
Het klinkt overigens als enorm veel stress: verhuizingen, de periode op de slechte stal, ik zag iets voorbij komen over je paard in training voor beleren, wijzigingen in het voer. Dat is allemaal enorm belastend. Dus wellicht is het geen koliek, maar heel veel stress. Maar daarvan kunnen ze natuurlijk wel koliek krijgen, of een maagzweer, of überhaupt maag/darm klachten.
Lijkt me goed om echt even een onderzoek te starten met de dierenarts en samen misschien het voer en de huisvesting analyseren. Wellicht valt het mee en is het voornamelijk de uiting van stress, maar wellicht is er ook gewoon meer aan de hand. Een beginnende koliek kan je bijvoorbeeld maar beter snel aanpakken, voordat het verergert.
Hopelijk is je paard snel weer helemaal in orde. Succes!
c_alsemgeest schreef:Welke metazoa gaf je?
In veel zit een flinke hoeveelheid lucerne. Paarden die maag of darm problemen hebben of hier gevoelig voor zijn (zeker bij maagzweren) gaan hier vaak niet goed op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers