Na een bronchoscopie van de keel en luchtpijp kwamen ze erachter dat ze een slijtage heeft aan de kraakbeenringen die om de luchtpijp zitten om deze open te houden. Dit is volgens de dierenarts ook de reden dat de infectie zoveel effect heeft op haar. De ringen zijn al zover gesleten dat de luchtpijp al dichter is gaan zitten.
Hij gaf aan dat het niet te opereren is en dat ze alleen kan herstellen van deze infectie en bij de volgende infectie of ander moment dat ze te benauwd is er niets meer voor haar gedaan kan worden.
Natuurlijk was dat flink schrikken. Ze staat gelukkig al 2 jaar op pensioen. Ik ga haar de mooiste tijd die ze nog heeft geven tot het moment er is dat het niet waardig is voor haar.
Ze is nu herstellende en weer vrolijk en kan gelukkig nog lekker een tijd de wei in met haar vrienden. Zodra ze maar een teken van benauwdheid geeft gaan we direct heroverwegen. Maar de arts gaf daar voor nu geen indicatie voor.
Nu ben ik benieuwd volgens de dierenarts is dit vrij zeldzaam heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik weet dat ik er niets meer aan kan doen, maar ik ben benieuwd hoe zoiets kan ontstaan en of meer mensen dit hebben meegemaakt?