2 weken terug kreeg ik einde van de middag een berichtje dat mijn paard een paar behoorlijke klappen had gekregen van een ander paard. Op het eerste oog kon niemand wat zien en ze liep niet kreupel. Na mijn werk meteen naar stal gegaan en samen met de staleigenaresse gekeken maar we konden beide niks vinden. Enkele dagen later wilde ik gaan rijden en tijdens het poetsen merkte ik tussen haar voorbenen een flinke zwelling op die er absoluut niet hoorde te zitten. Ik kon er op duwen en knijpen maar ze gaf geen pijnreactie ook had ze geen koorts. Ik heb haar eventjes kort aan de longeerlijn laten lopen om te kijken of ze kreupel zou lopen. Dit was ook niet het geval.
Het zag er toen zo uit

Staleigenaresse wist mij te vertellen dat het een hematoom was en dat dit in principe vanzelf door het lichaam opgeruimd moest worden. De dagen erna gesmeerd met arnica gel en het werd echt zichtbaar minder. Gisteren viel het mij ineens op dat de bult hard was geworden en naar mijn idee ook weer iets groter geworden was. Vandaag meteen de dierenarts gebeld en die gaf mij aan dat ik een gel kon komen ophalen die ik dagelijks stevig moest in masseren. De gel zou er voor zorgen dat het weer vloeibaar zou worden en dan zou hij het volgende week kunnen open maken.
Zijn er mensen die ook zo iets hebben meegemaakt? En hoe is de genezing uiteindelijk gegaan? Hoelang heeft het geduurd voordat de bult helemaal weg was?