Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tengeltje11 schreef:Ik zou maagzweren ook overwegen in de oorzaken… er zijn zooo ontzettend veel paarden die ze hebben, in de winter vaak geen gras meer, beperkt hooi en dan spelen ze extra op. Gevoeligheid aan de buik en bv opgetrokken flanken kunnen de enige tekenen zijn hiervan.
ellepel schreef:past je deken wel goed?
als het wat strak zit met name bij boeg en de bilriemen kan dat ook deze reacties geven.
ga echt even kijken of het anders kan,andere deken of deken af.
ellepel schreef:nou ja kijk gewoon of het allemaal wel goed past,ligt de schoft wel goed vrij?
heb er een gehad die je bijna aan vlooeg, en dat kwam echt omdat de deken te strak zat
Sas_Mon schreef:Het klinkt alsof ze buikpijn heeft. Niet per se koliek maar als je een plaatje googled van de organen van een paard, bij welk orgaan zit je hand dan als ze dit aangeeft? Dikke darm? Reageert ze aan 2 kanten gelijk?
Heeft ze zich niet vastgerold toevallig vannacht en nu last van haar rug en daarmee haar buik omdat haar spieren nu ook aan die buik trekken? Niks stoms gedaan waardoor ze haar rug verrekt heeft en haar buik daar nu last van heeft?
hwn schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat het aan de deken ligt. Je zegt dat onderdeken minder goed past. Waarom laat je die er niet onderuit? Als ik het zo lees, is je paard niet eens geschoren? Denk niet dat ze zal smelten van een paar graadjes kouder.
Hier trouwens ook eentje dat een hekel heeft aan dekens, heeft me ooit 4 hechtingen in mijn achterhoofd opgeleverd. Maar is ééntje die al gaat miepen als er een haartje tussen een gesp terecht komt, dus ja, er kan meer aan de hand zijn, maar misschien heb jij ook gewoon zo'n "prinses op de erwt" als ik![]()
De mijne heb ik trouwens na die winter zonder deken gehouden.