Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) is ook met tien maanden gebruind.. Ik kan niet zeggen dat je 't aan 'm ziet..
PowerOfZoef schreef:Als ik het goed heb onthouden worden paarden die vroeg geruind worden vaak groter dan hengsten. Verder heb ik eigenlijk nooit gehoord over gezondheidsproblemen met vroeg ruinen.
.
).
ikke schreef:HET voordeel van jong castreren: ze kunnen vlot in een gemengde groep en opgevoed worden door al die Taarten van merries![]()
Er zit daar wel een keerzijde aan. Met een beetje pech willen ze ook datgene wat alle andere paarden in de groep doen: aandacht krijgen en gereden worden.
Voordeel als je daar met 10 mnd in gaat op die wens: je hoeft ze niet in te rijden
vriendin van mij heeft een kwpn waarmee ze rijdt. toen kocht ze er een Shetlander bij en daarna een jong minipaard. Dat minipaard was toen 3 en die ging ze beleren voor het mennen. Nu een jaar verder zijn zowel de shet (2) als de mini geruind (4). De mini loopt voor de wagen en de shet loopt te rellen omdat hij ook wil
die “werkt” inmiddels ook twee keer per week omdat hij niet vergeten wil worden. Dekje, longeersingel, alles is helemaal prima want hij ziet de andere twee dat doen dus hij wil ook. En trots dat hij is als hij 5 minuutjes aan de longeerlijn (wandelen aan de hand is niet meer cool genoeg) op een rechte lijn mag stappen met een longeersingeltje om! En boos dat hij is als hij niet mag die dag. Op het moment dat het beest oud genoeg is zou het me niet verbazen dat ze er zo een sulky achter kunnen knopen. Heerlijk! Doe mij zo’n paard