Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Calaxy schreef:Wat is een goed idee?
Ons paard is zo nu en dan wat stijf. Vandaag mochten we niet starten daar de jury vond dat hij niet goed genoeg liep. Bij thuiskomst weinig tot niets te zien.
Wat is voor nu een plan.
Laseren van benen en rug of een afspraak bij een osteopaat?
Hutcherson schreef:Wat dacht je van beiden?
DA erbij betrekken lijkt me zonde van het geld. Aangezien die eerst veel onderzoeken zal doen voordat er iets uitkomt, als er al iets uitkomt. Want neurologisch kan niks worden getest even gauw.
Osteopaat met laser kan zeker kijken of je paard met wat simpele handelingen weer beter gaat. Kost je 1 max 2 behandelingen. Osteopathie is geen abonnement he. Stuk goedkoper dan de DA. En kan je altijd later nog inschakelen. Wel een goede osteo uitkiezen.
marfries schreef:Vond je zelf dat hij wel goed genoeg was om te starten? In mijn (beperkte) ervaring zegt een jury namelijk niet snel én niet onterecht dat je wegens niet correcte beweging van je paard niet mag starten of door mag gaan met de wedstrijd.
Mogelijk zijn jullie zelf al gewend geraakt aan het paard zijn niet correcte manier van bewegen?
Kidde schreef:Hutcherson schreef:Wat dacht je van beiden?
DA erbij betrekken lijkt me zonde van het geld. Aangezien die eerst veel onderzoeken zal doen voordat er iets uitkomt, als er al iets uitkomt. Want neurologisch kan niks worden getest even gauw.
Osteopaat met laser kan zeker kijken of je paard met wat simpele handelingen weer beter gaat. Kost je 1 max 2 behandelingen. Osteopathie is geen abonnement he. Stuk goedkoper dan de DA. En kan je altijd later nog inschakelen. Wel een goede osteo uitkiezen.
Sorry maar een beetje vreemd advies dit... TS loopt al een tijd met dit probleem, dus het lijkt me handiger om het grondig aan te pakken. Tuurlijk kan eem osteopaat op de korte termijn werken, maar de kan is groot dat het snel weer terug komt. Zomaar blind wat laseren lijkt mij ook niet erg zinvol. Ik hoop niet dat er osteopaten zijn die dat doen
Ik ken ook iemand die met de osteopaat bezig ging, maar het paard bleek dus gewoon kissing spines te hebben
Muze schreef:Ik ben dan wel een therapeut maar word er zachtst gezegd “ een beetje bozig” van hoe vaak de stap van een dierenarts wordt overgeslagen..
Kidde schreef:@Hutcherson een oseopaat of andere behandelaar heeft volgens mij nog steeds geen echo of röntgen ogen. Volgens jou kan hij of zij dan alsnog wel gaan laseren. Ik vind dat je dan blind aan het behandelen bent, je hebt namelijk geen idee waar het probleem exact zit.
Een goede dierenarts kan overigens zeker wat met vage klachten. Een paard hier liep ook wat stijf en bleek problemen met de meniscus te hebben