Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Sky_As schreef:ik mis eigenlijk in de informatie wel hoe oud je paard is, hoe lang hij de blessure heeft, en waar het revalidatie traject uit bestaan heeft?
Sky_As schreef:boxrust en stappen en koelen?
en was er helemaal geen verbetering?
Je zou dan kunnen kijken naar iets van een Paddock Paradise als je hem in pensioen wil gaan zetten. Want ik kan me voorstellen dat je er geen giga kosten meer aan wil gaan maken.
Is hij verder wel een heel eind pijnvrij?
JeaDH schreef:Bij mijn oudere pony (20) werd begin oktober een ernstige peesblessure geconstateerd. En ik moest er rekening mee houden dat het ivm haar leeftijd een moeilijk genezings proces zou worden. Ik heb haar eerst een maand op de wei laten lopen. En ben begonnen met Tendiprotec en Prele te voeren (https://www.paardensupplementen.nl/ ) Na een maand kwam ze op de paddock, toen ben ik begonnen met wandelen op het harde dit heb ik tot 20 min per dag opgebouwd. Dit gemiddeld 6x per week. Een week geleden ben ik terug geweest voor een controle echo, en de dierenarts was enorm verbaasd hoe goed de pees hersteld was. Ik mag verder opbouwen ook draf en ook ohz!
Ibbel schreef:3 maanden is niets, qua revalidatie.
Ben je bij een (goede) kliniek geweest?
Zijn er scans gemaakt en is er op die scans ook totaal geen herstel te zien? Op basis van een buigproef kan je niet concluderen of de pees aan het herstellen is.
Het effect van PRP *is* dat de pees weer acuut wordt waardoor herstel (opnieuw) opgestart wordt. Ik zou PRP dus niet direct afschrijven. Na de PRP zou je nog high power laser kunnen overwegen als nabehandeling.
loesjeislief schreef:Ik heb hem altijd op de paddock gehouden. In zijn box kan hij nog weleens rondjes gaan lopen.
Ze zei ook dat er na 3 mnd toch iets van verbetering te zien moet zijn. Of meer pijn vrij en dat is hij niet. Niet in draf of met de buigproef.
Ibbel schreef:3 maanden is niets, qua revalidatie.
Ben je bij een (goede) kliniek geweest?
Zijn er scans gemaakt en is er op die scans ook totaal geen herstel te zien? Op basis van een buigproef kan je niet concluderen of de pees aan het herstellen is.
Het effect van PRP *is* dat de pees weer acuut wordt waardoor herstel (opnieuw) opgestart wordt. Ik zou PRP dus niet direct afschrijven. Na de PRP zou je nog high power laser kunnen overwegen als nabehandeling.
0000 schreef:3 maanden is voldoende om significante verbetering te zien, maar dan moet je wel wat gaan doen. Op de paddock staan is mentaal prima maar veel paarden staan voornamelijk aan de hooiruif en dan doet het voor herstel vrij weinig. Verschillende bodems, gecontroleerd bewegen, ondersteunen met supplementen en (in overleg met de DA) door ondersteunende therapieën zorgen dat de doorbloeding en het herstel wordt geactiveerd. Dan kan er heel veel in 3 maanden weet ik inmiddels uit ervaring.
loesjeislief schreef:0000 schreef:3 maanden is voldoende om significante verbetering te zien, maar dan moet je wel wat gaan doen. Op de paddock staan is mentaal prima maar veel paarden staan voornamelijk aan de hooiruif en dan doet het voor herstel vrij weinig. Verschillende bodems, gecontroleerd bewegen, ondersteunen met supplementen en (in overleg met de DA) door ondersteunende therapieën zorgen dat de doorbloeding en het herstel wordt geactiveerd. Dan kan er heel veel in 3 maanden weet ik inmiddels uit ervaring.
Dat snap ik maar advies was stappen stappen en nog eens stappen. En oja koelen. Dat hebben we dus ook zo gedaan.
loesjeislief schreef:Suzanne F. schreef:Jaartje op de wei zetten en dan weer opnieuw kijken. Is er dan nog geen verbetering dan is het kansloos.
Hij mag niet 24/7 op het land. Vorig jaar hoefbevangen geweest. Ik zit nu te kijken voor een rusthuis eventueel.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ComscoreBot, Googlebot, hagelslag, Koekie73, Lipydo, mYrthee, Phonix, Plus_en_Min, WillemijnL en 14 bezoekers