Wat voor schema houden jullie aan? Ik moet binnenkort even met de dierenarts overleggen en ik wil graag goed beslagen

Kinke schreef:daarom hoor ik graag jullie ervaringen. En niet alles is aan te tonen in de mest toch?
Bolletje29 schreef:Hier ook altijd standaard 3x per jaar ontwormd maar vanaf dit voorjaar ga ik het toch via mestonderzoek (van Worm&Co denk ik) proberen. Even kijken hoe me dat bevalt aangezien je meer en meer hoort dat zomaar ontwormen voor resistentie zorgt.
De ontworming bij eerste vorst in het najaar blijf ik wel altijd doen.
kiki1976 schreef:Er worden naar mijn weten geen nieuwe schema's gemaakt, dus je kan je gewoon een oude hanteren.
Maar dan kom je op het volgende punt, waar ga je al die kuren vandaan halen om blind te ontwormen?
In NL krijg je deze niet meer zonder recept. Dan kom je dus al in de illegale kanalen terecht, door ze bv uit het buitenland te bestellen. Waar regelmatig streng op gecontroleerd word en beste boetes op staan.
En dan heb ik het niet eens over het feit, bewust de resistentie verder op het spits drijven.....
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Change3x, Duality, Fleuribelle, IASCrawler, Saayer en 9 bezoekers