Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
snorkel1986 schreef:Priores met flinke scheut appelsap of stroop en wat droger ( wel geweekt maar geen soep) of juist wel of warm... mijn oudje houd van wat droger..
Femke_Tweety schreef:Kun je ergens aan een zachte kwaliteit hooi komen?
Hooi kan erg verschillen, grof stengelig en hard, of juist van dat super zachte spul (dat ik voor mijn paard juist liever niet heb)
Kan misschien verschil maken.
Om wat voor hengst gaat het? Shet, pony, rijpaard, koudbloed?
Verder, zeker ook vanwege de dunne mest, slecht eten, pijn,
Ik zou maagzweer ook gecontroleerd willen hebben.
Die kunnen vrij snel ontstaan, en dit verhaal is helaas wel echt een kanshebber (Let op, dat is dus geen verwijt! Maar gewoon een gevolg dat soms over het hoofd gezien wordt na pijn en of ziekte en of slecht eten)
Heb je de mogelijkheid om aan huis ook iets van een paardenvriend neer te zetten? Desnoods volwassenen Shetland ruin ofzo?
Kan schelen in stress,
En stressvermindering kan wel eens cruciaal gaan blijken in dit verhaal.
(Minder stress is makkelijker eten bij sommige paarden, en minder stress is ook minder snel gewichtsverlies.)
Zipperdepip schreef:Opvullen wordt afgeraden door tandartsen met veelervaring ermee, juist omdat je nog meer plekjes kan krijgen waar het tussen kan zitten ontsteken. Is dus achterhaald. Juist meer open maken zoals eerdere reacties zodat het ertussenuit valt wordt aangeraden
Brainless schreef:Zipperdepip schreef:Opvullen wordt afgeraden door tandartsen met veelervaring ermee, juist omdat je nog meer plekjes kan krijgen waar het tussen kan zitten ontsteken. Is dus achterhaald. Juist meer open maken zoals eerdere reacties zodat het ertussenuit valt wordt aangeraden
Mijn oudje heeft nu nog 1 vulling waardoor er juist niks tussen blijft zitten.. openen heeft nu als nadeel dat zijn kiezen los aan het staan zijn (ivm ouderdom) en ze nog losser komen te staan en sneller kunnen uitvallen.
Hij had veel diastase en nu nog maar 1 kleine.. juist door te vullen.
En ik heb echt een goede tandarts (is ook DA) die heel veel ervaring heeft.
kiertje22 schreef:snorkel1986 schreef:Priores met flinke scheut appelsap of stroop en wat droger ( wel geweekt maar geen soep) of juist wel of warm... mijn oudje houd van wat droger..
Ik heb qua weken van alles al geprobeerd en heb het idee dat hij iets droger fijner vindt. Zodra ik het als een soep maak, gooit hij de emmer om en eet dan het droge gedeelte op de grond op. Warm en koud heb ik beide geprobeerd, maar lijkt hij niet echt een voorkeur voor te hebben.
Zipperdepip schreef:Fijn dat het voor jullie wel werkt! Wat geef je kwa voeding ivm ouderdom? Of eet je paard wel gewoon alles momenteel?
Gebruikers op dit forum: Googlebot, juval, Manadeluca, manou_diablo, Moon_light94, Wenta, Xhiske, xJolijn, Zamak en 19 bezoekers