Voernijd?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy_bokt
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-22

Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 01:24

Beste allemaal

Misschien heeft er iemand hiermee ervaring of tips voor mij.
Wij hebben sinds 4 maanden een super leuk paardje waar we erg blij mee zijn alleen gedraagt hij zich sinds een paar weken minder gezellig op stal.
Als je voor zijn stal staat en dan voornamelijk als hij zijn hooi eet of zijn bix in zijn bak heeft komt hij dreigend over oren plat en boos op je af hij laat duidelijk merken dat hij het niet prettig vind.
Dit deed hij voorheen niet….je kan wel de stal in en het blijft bij dreigen eenmaal in de stal is er niks meer aan de hand.

Wij zijn met ons paard op dezelfde stal blijven staan maar sinds een maand naar een rustigere buitenbox verhuisd omdat ik dacht dat dit fijner zou zijn voor hem maar eigenlijk sinds hij in deze stal staat vertoond hij dit gedrag.
Hij staat in een stal waar hij dus naar buiten kan kijken en aan 1 zijkant zijn er tralies hier heb ik nu een staldoek voor gedaan mocht hij zich terug willen trekken hij dat in zijn stal kan doen.
In zijn vorige box kon zijn buurpaard met zijn neus door de tralies buurten en deed dit dan als hij zijn voer kreeg dit vond hij niet fijn.
Kan zijn gedrag nu nog een uitlating zijn dat hij zich niet prettig voelde in zijn oude stal of moet ik verder gaan denken.
Hij krijgt 3 keer per dag zijn voer 2 keer per dag hooi en de rest van de dag hangt zijn slowfeefer vol. Hij is laatst behandeld bij de tandarts aan zijn gebit en dit is verder in orde.

Heeft er iemand tips voor mij ik hoor het graag

mirim

Berichten: 4467
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:42

Een verhuizing doet best veel met de meeste paarden.
Jouw paard is in vier maanden twee keer verhuisd.
De laatste keer natuurlijk alleen van box, maar geldt evengoed als veranderde situatie/ verhuizing.
Misschien maagpijn door stress ?

Ninx

Berichten: 14622
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:53

Hoeveel komt je paard buiten en hoe gedraagt hij zich daar?

Amy_bokt
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-22

Re: Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:38

Hij komt elke ochtend een paar uur buiten in de middag ook nog even en dan krijgt hij zijn dagelijkse beweging. Buiten gedraagt hij zich niet vreemd en is hij altijd blij als je hem uit de paddock komt halen

Amy_bokt
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-12-22

Re: Voernijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:44

Ja ik dacht dat het ook misschien door stress van alle veranderingen de laatste tijd kan komen ik let hier ook op met zijn voer hij krijgt nu ook luzerne extra door zijn voer misschien dat het wat helpt tegen beginnende buikpijn.