Ik heb 'm nu bijna 20 jaar, 'm laten keuren toen ik 'm kocht (voor zover mogelijk, want hij kon bijna niks). Goedgekeurd, met de vraag als recreatie pony? Ja, dat kan wel.
De laatste jaren langzaamaan naar echt pensioen toe gewerkt. Eerst reden we nog rustig, deden we grondwerk, buitenritjes, later was 't vooral buiten rechtuit, af en toe een zadel met kind (genieten!), alleen kon er steeds minder. Nu is 't eigenlijk vooral wandelingetjes, ene keer korter/langzamer dan de andere keer, heel soms naast de fiets, soms krijgt ie 't even in z'n bol, hoe dan ook, blij is ie zeker nog en hij mag steeds meer bepalen en daar geniet ie van en van alle poetsbeurten en kriebels en grasjes.
Zolang ie blij is mag ie blijven en ik ken 'm goed genoeg om dat in te schatten. Daar vertrouw ik wel op. Het lukt me vaak echt wel om van onze momenten samen te genieten. Alleen soms.... Niet. En daar baal ik dan weer van en ook thuis kan ik soms flink piekeren. Dus ik hoop dat iemand tips heeft hier mee om te gaan. Het idee je maatje uiteindelijk te moeten laten gaan.
Ergens zal het een opluchting zijn als ie er niet meer is, naast het verdriet. Puur om 't feit dat ik 't dan weet en ik ga er niet om liegen, financieel ben ik dan meteen uit de zorgen.
Alleen dat is niet wat ik wil, ik wil gewoon genieten van onze laatste momenten samen (of dit nu een week, maand, jaar of jaren is) en dat lukt niet altijd. Door de zorgen denk ik. Het naderende slechtere weer. Dus tja, denk dat er hier wel mensen zijn in een zelfde soort situatie. Tips iemand?
Voor het idee, om dit meneertje gaat het.