Eretria schreef:Het zijn eigenlijk (goedaardige) tumoren. Met weghalen vererger je het vaak omdat het snel terugkeert en dan meestal in meervoud. Als je een schimmel wilt kijk dan goed onder zijn staart of er geen melanomen zitten. Ook op de staartwortel. Mijn schimmel had een kleintje in haar manenkam en enkele kleintjes onder haar staart. Ze had er geen last van. Die op haar staartwortel was iets gevoelig maar je hoeft er ook niet aan te zitten.
Bij haar is het gelijk gebleven in de 5 jaar dat ik haar had. Maar ik ken ook een paardje die het zo erg had dat ze haar behoeften niet meer kon doen en dus ingeslapen moest worden erom. Het begint vaak van binnenuit en dat kunnen we niet zien helaas.
Bibi_2022 schreef:Eretria schreef:Het zijn eigenlijk (goedaardige) tumoren. Met weghalen vererger je het vaak omdat het snel terugkeert en dan meestal in meervoud. Als je een schimmel wilt kijk dan goed onder zijn staart of er geen melanomen zitten. Ook op de staartwortel. Mijn schimmel had een kleintje in haar manenkam en enkele kleintjes onder haar staart. Ze had er geen last van. Die op haar staartwortel was iets gevoelig maar je hoeft er ook niet aan te zitten.
Bij haar is het gelijk gebleven in de 5 jaar dat ik haar had. Maar ik ken ook een paardje die het zo erg had dat ze haar behoeften niet meer kon doen en dus ingeslapen moest worden erom. Het begint vaak van binnenuit en dat kunnen we niet zien helaas.
Bedankt! Is het wel “veilig” dan om een schimmel te kopen?
Veriye schreef:Mijn schimmel heeft ook een paar echt kleine onder de start. Je zou denken dat het insectenbeten zijn, zo klein. Sinds ik hem heb is het niet veranderd. Hij is nu 16. Dus denk dat hij gewoon oud mee kan worden.
Bibi_2022 schreef:Ik kon hier maar 1 topic over vinden, maar niet met genoeg ervaringen. Ik ben namelijk erg benieuwd, wat een melanoom nou precies is en wat het doet, is het te genezen? Kan je het voorkomen (met supplementen oid?), goedaardig of slecht?
En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik hoop dat ik niet al te dom klink met al die vragen. Maar ik weet er echt niks over..
Ik vraag dit, omdat ik heel graag een schimmel wil aanschaffen. Maar heb gelezen dat juist de schimmels dit vaak krijgen ivm pigment dingen? Dus wil er eventjes meer over weten..
Bedankt alvast!
Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Bytespider, Gigixponys, veertje99, Zick_Zack en 16 bezoekers