DA dacht eerst dat ze misschien een blein had. Ik zei meteen "nee, dat denk ik niet". Mijn Daisy heeft méga goeie hoeven, Godzijndank, want wegens de artrose vind zij voetjes geven moeilijk. De smid komt bij ons 2-3x per jaar. Daar krijg ik altijd rare blikken over, dus vertel ik dat normaal niet snel haha, maarja, de DA mag dat wel weten. Ze had zoiets van.. "vreemd". Ik heb verteld waarom, en ze begreep het gelukkig wel, maar was wel heel benieuwd naar de staat van haar hoeven. De smid is +- 3 maanden geleden geweest (en toen was het al 8 maanden geleden) en hij had toen zoiets van "nu ik hier ben zal ik haar hoeven bijvijlen maar veel kan er niet af", ze slijt ze altijd zelf heel netjes bij, en de DA was héél blij met haar hoeven!

Maar goed - geen blein dus. Mijn gevoel zei "ze heeft zich mistrapt". Ik ben natuurlijk zeker niet alwetend, maar ik mag wel eerlijk zeggen dat mijn gevoel altijd juist zit bij Daisy. Dat bleek ook nu weer het geval te zijn - ze heeft zich flink bezeerd. Mistrapt, verkeerd recht gekomen, zoiets. De polsslag was rechts duidelijker dan links, omdat ze links ontlast. Ze heeft pijnstilling gekregen (injectie), die sloeg meteen aan. Medicatie voor 2 weken.
En de DA raadde Artico Plus aan om haar te ondersteunen. Dat heb ik bij thuiskomst meteen besteld, en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. De DA was er heel positief over, en ik geloof haar hoor! Maar ik wilde eens informeren bij jullie wat jullie ervaring hiermee is

De spronggewrichten zijn heel erg opgezwollen, foto's zijn niet nodig zei de DA. Die sprongen zijn al 10 jaar opgezwollen, ik "zie" het al niet meer zegmaar. Ik hoop dus dat de Artico haar gewrichten inderdaad soepeler zal maken, en dat ze nog héél wat rondjes mee kan

Hebben jullie verder nog tips wat ik kan doen om het haar makkelijker te maken? Ze doet dagelijks liggend een dutje, rolt nog steeds over en komt ook altijd zelf recht. Elk jaar een beetje moeilijker, maar ze doet het! Af en toe gaat ze ook nog vrolijk in draf en galop. Ik vraag niets meer van haar, al jaren niet meer, ze maait enkel gras en hapt hooi weg

Foto van eind oktober, links achter staat dikker momenteel