Een paard bij mij heeft een slechte conditie gekregen wegens iets met eigenaar.

Xx
Kuggur schreef:"Iets met eigenaar"...?
Vager kun je het niet stellen. Vertel eens specifieker wat er met het paard aan de hand is en waarom het te weinig conditie heeft.
Het cpt Obvious antwoord op je vraag is uiteraard "trainen". En zonder meer info is er niet veel meer over te zeggen.
cowgirl2009 schreef:Barbet schreef:Is het nu jouw paard of nog steeds van die eigenaar?
Is het paard wel gezond?
Paard is van mij.
Paard is kerngezond mankeert NIETS
Gw door ongeval vorige eigenaar te weinig gewerkt en nu conditie slecht.
Dreamboy schreef:Kuggur schreef:"Iets met eigenaar"...?
Vager kun je het niet stellen. Vertel eens specifieker wat er met het paard aan de hand is en waarom het te weinig conditie heeft.
Het cpt Obvious antwoord op je vraag is uiteraard "trainen". En zonder meer info is er niet veel meer over te zeggen.
Vorige eigenaar is blijkbaar door prive omstandigheden niet in staat geweest het paard te trainen waardoor het paard weinig conditie heeft. Hoe moeilijk kan het zijn? Of wil je het medische dossier van de vorige eigenaar erbij hebben?
TS, rustig aan opbouwen en afwisselen. Longeren, grondwerk en dan niet te lang en elke keer 5 minuten erbij. Weet niet of het paard ook veel spier kwijt is maar in dat geval zou ik er niet te snel weer opstappen. Hoe lang is er niets met het paard gedaan?
hwn schreef:Trainingstips kan ik niet geven, ik rij zelf te weinig, maar wat ik merk bij mijn paarden: doordat ze veel buiten komen, houden ze zichzelf best wel goed in conditie.
En werken met een hartslagmeter kan ook handig zijn, om te zien of het paard echt wel moe is, of liever lui. Of anderzijds of het paard veel opgekropte stress heeft en zich inwendig gaat opfokken en daarvan uitgeput raakt.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 8 bezoekers