In maart had ze hele ernstige maagzweren, en at niks meer. Ik heb er toen voor gekozen om haar dag en nacht de wei op te doen. Uiteraard wist ik dat de kans bestond dat ze bevangen zou raken.
Maar niet eten is ook niet goed zeker als ze al maagzweren hebben.
Ze werd dan ook bevangen, ik was er extreem vroeg bij. Op zaterdag maakte ik een ritje en vond ik haar al gevoelig lopen, toch op de paddock gezet en zondag stond ze als nog bevangen. Direct de dierenarts gebeld en die heeft metacam gespoten en op dinsdag zag je er niks meer aan en met een week kon ik al weer wat stappen. Ze is toen terwijl ze bevangen was toch halve dagen de wei opgegaan ( advies van de lingehoeve zodat ze in elk geval die 4 uur per dag de maag goed kon vullen).
4 weken terug was ze kort kreupel en heb dr toen wel een dag op de paddock gehad, en volgende dag was het al weer over. Waarschijnlijk was ze toen al bevangen.
Ze is nu toch weer bevangen geraakt, ze heeft ook gewoon hele dagen op de wei gelopen. Op de paddock valt ze kilo's af.
En dat is ook nu weer het probleem.
Ze staat samen met haar jaarling op de paddock anders eet ze sowieso niks.
Alles wat suiker arm aan ruwvoer is wat ik heb gekocht vreet ze nagenoeg niet.
Ze krijgt nu weer ons eigen verpakte voordroog, dat was toen volgens de analyse ik meen geschikt voor dikke paarden maar niet voor hoefbevangen paarden.
Maar ik heb dit toen getest voor het ingepakt werd, met inpakken verdwijnen er ook altijd nog wat suikers ik heb dus vanmiddag een nieuwe test de deur uit gedaan.
Dit ruwvoer wassen helpt ook niet dan eet ze het ook niet meer.
Ik heb een zak action quality zero en health mix gehaald

Dit is het label het is een ruwvoer vervangend voer
En ik heb nog equifyt zupa staan

met deze waardes dat eet ze redelijk, beetje met lange tanden, gewone bietenpulp met grasbrok eet ze niet. die zupa is ook al moeizaam, soms eet ze een deel op soms bijna alles.
Ervarings deskundigen, wat kan ik voeren?
Ik zit met mijn handen in het haar. zie mijn mooie gespierde pony met de dag afvallen.
Ribben zijn al zichtbaar