Late reactie op vaccinatie??

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Late reactie op vaccinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 17:57

Dag bokkertjes,

ik heb bij mijn merrie vandaag een bol gevoeld in de halsspier dichtbij de schouder. Op de huid lijkt het zo'n 3cm, onderhuids voel ik een bolletje van een dikke cm dat ik kan vastpakken.
Het is steenhard, vooral als ze haar hals opspant. Als ze ontspant, voel ik het bijna niet.

Ze is twee weken geleden gevaccineerd, vermoedelijk op die plaats, wegens medische omstandigheden mag ik voorlopig niet bij de paarden komen, maar vandaag heb ik haar dan toch geborsteld en merkte ik de bol op.
Kan dit nog een reactie zijn op het vaccin??
Ik heb de dierenarts al gebeld en hij stelde voor het om te masseren met olie, dat heb ik nu gedaan. Als ik erop duw, geeft ze helemaal geen reactie, als ik er onderhuids in pits reageert ze erg extreem dus dan doet het wel pijn.

Ze eet nog steeds heel goed, is alert en verder voelt ze zich kiplekker. Ik zie ook geen kappen of wondjes van eventuele wilde spelletjes.

BigOne
Berichten: 39128
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Late reactie op vaccinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:17

Kan, maar wanneer ze er verder geen last van heeft gewoon even afwachten. Wanneer het groter wordt even bij da navragen.

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Re: Late reactie op vaccinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:55

Klinkt inderdaad als een bijwerking van de vaccinatie. Goed dat je aan de bel trekt.

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Re: Late reactie op vaccinatie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 18:58

Vandaag een goede foto kunnen maken. Het lijkt niet gegroeid sinds dit weekend. Ze oogt ook niet ziek, vind het ook niet extreem warm aanvoelen.

Afbeelding