Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geen risico nemen; meteen stilzetten en een nieuwe scan laten maken is mijn advies - ik heb hetzelfde meegemaakt, lang moeten stappen (5 maanden) en dan toch te overmoedig geweest toen ik weer wat mocht doen met m'n paard. je baalt er zo van als het toch weer dik wordt
Het is ook zooooo moeilijk, zeker als je een paard hebt dat zelf zich niks aantrekt van alle DA adviezen
en je denkt dan dat dat ene stukje draf niet zoveel kwaad kan, maar één verkeerde stap kan alweer -terug bij af- betekenen. Ik heb 'mn lesje geleerd.....hou je aan het advies van de DA en stap liever een maand te lang dan dat je toch teveel doet, het valt zo vies tegen!
Je begrijpt, na 5 maanden is hij het ook beu. Hoewel, hij is tot nu toe dat ik er weer op mag echt heel braaf geweest, op een paar keer wegspringen na. Maar met weinig bespiering kom je niet zo heel ver, gelukkig!

Mist schreef:Na een scan weet je idd meer, sommige paarden "houden" een iets overvulde peesschede na een peesklap. Die grote van mij had een peesklap aan zijn achterbeen door een trap van een paard. Dit is nog steeds te zien (overvulling) hoewel het helemaal genezen is (is nu zo'n 8 jaar geleden gebeurd)