Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Onali schreef:En je vindt het wel gezond om 'even een dagje binnen te blijven'?
Het is geen kind hè, het is een paard. Een loopdier, een jong paard die sowieso vrije beweging hoort te hebben.
Onali schreef:Ik snap niet hoe het in je hoofd opkomt om je veulen een dag binnen te laten staan vanwege een enting en regen.
Stephanie_86 schreef:Bij ons de hele dag regen zeggen ze... ik heb geen regen deken ze is 5.5 maand nu
ikke schreef:Onali schreef:Ik snap niet hoe het in je hoofd opkomt om je veulen een dag binnen te laten staan vanwege een enting en regen.
Omdat sommige mensen geen beeld hebben bij hoe ziek een paard ervan kan worden?
JIJ bijvoorbeeld....Stephanie_86 schreef:Bij ons de hele dag regen zeggen ze... ik heb geen regen deken ze is 5.5 maand nu
Heb je enig idee hoe ze reageert op een enting?
Van sommige entingen is bekend dat paarden daar heftiger op kunnen reageren (er zijn om die reden ook bepaalde entingen van de markt gehaald) maar individueel zie je ook verschillende reacties bij paarden.
ellepel schreef:is ze al gewend om alleen binnen te staan?
en staat ze nu wel buiten, in een groep, zo ja gaan die ook mee naar binnen of staat ze dan alleen?
het weer bericht voor morgen:
Vrijdag laat de zon zich regelmatig zien, maar trekken er ook nog enkele buien over het land, plaatselijk kan daarbij ook een klap onweer voorkomen. De wind zoekt in de loop van de dag de noordwesthoek op en is boven land zwak tot matig. Aan de kust waait een vrij krachtige wind, temperatuur word 13 graden.
ja weet je een enting hebben ze eigenlijk niet veel last van hoor.
ze mogen vanwege de werking liever niet teveel zweten,(toch?)dus als ze binnen juist erg onrustig is zou ik ze gewoon lekker buiten laten.
superpony schreef:Ik vind van 9 tm 4 op een paddock sowieso bizar weinig buiten voor een veulen van 5,5 maand. Dan staat ze dus al een heeeeeeeeeeel groot deel van de dag binnen.
Grote kans dat de weerstand niet zo goed is nee.
@speurneusc, je kletst onzin. Paarden kwamen vroeger echt wel buiten en zeker veulens kwamen niet op stal.
Het is sowieso echt al een hele slechte situatie. Beestje is jong afgespeend, staat weinig buiten, alleen op een paddockje en dan kan de weerstand inderdaad slecht zijn. Dan komen de problemen ergens anders door en niet een vaccinatie.
En ja, wij hebben weleens een reactie gehad bij een paard.
Maar goed, ik ontstip wel, want weet precies hoe zo ene topic weer gaat lopen........
Citaat:Morgen regent het de hele dag en ze staan bij ons in de paddock van 9 tot 4 ongeveer.