Dit is mijn 1e vraag, dus weet niet persies hoe dit werkt! Alvast sorry voor spelfouten ik heb dyslexie.
Ik hoorde laatst op de manege een gesprek over een paard waarvan ze dachten dat die kissing spines had. Ik vind dat allemaal bere interessant en ging dus wat onderzoek doen.
Na de ene website na de andere kon ik geen andwoord vinden op deze vraag
" kan je kissing spines uitlsuiten zonder röntgenfoto?"
Op de manege ging het over een heel jong paard. Ze is heel erg groot en word soms fanatiek gereden om uithoudingsvermogen te kweken.ze word denk ik 4 keer per week gereden. Ze was daar nog maar net nieuw en leek een bultje te hebben op haar ruggengraat. Deze werd na het lange rijden soms groter, en ging met 2 of 3 dagen weer naar origine maat. Ongeveer 5 mm ofz. Maar ging dus nooit weg
( kan dit een talgklier zijn? Had ik iets over gelezen)
Maar iemand voelde dat dus, en zei meteen " ik weet wat dit is, dit is kissing spine"
Maar ik heb na mijn eigen onderzoek zelf nog even gevoeld, en het manege paard heeft geen gevoeligheid op de ruggengraat. Haar spieren lijken dr wel ietsjes zeer te doen. Maar ik denk dat dat aan het zadel licht.
Die ligt namelijk iets krap (volgens mij)
Zoals ik zei, vind ik het allemaal heel erg interessant! En hoor ik graag wat jullie ervan vinden

Alvast bedankt en hou het lief