Sesamoiditis

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen1983

Sesamoiditis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 10:02

Gisteren is bij mijn Tinker sesamoiditis vastgesteld.

DA geeft een mooie uitleg gedaan, en de foto's zijn nu op weg naar de dierenkliniek met de vraag welke behandeling we kunnen starten.

Ik zocht op internet, bokt en FB naar mensen met paarden die hetzelfde hebben, om gewoon wat ervaringen te kunnen lezen.

Echter is hier heel weinig over te vinden. De DA zei al dat hij dit heel zelden heeft tegengekomen en mijn smid kent slechts 1 geval.

Ik zou graag ervaringen horen qua behandelingen, revalidatie-proces, kostprijs, en uiteindelijk (hopelijk) herstel.

(Pony is sinds begin juni onregelmatig, zowel smid en DA dachten oorspronkelijk aan hoefbevangen (hij stond ook wel zwaar toen), dus 2 weken op inflacam en op paddock met beperkt hooi gezet. Na het stoppen van de Inflacam nog steeds onregelmatig, dus na enkele weken terug onstrekingsremmers/pijnstilling gezet gedurende 14 dagen, dit gaf wat verlichting en hadden we afwisselend goede en minder goede dagen. Ondertussen DA nog eens laten komen en bloed getrokken om te testen op cushing, uitslag was negatief. En gisteren dan foto's getrokken)

Afbeelding