Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rien10 schreef:Een vriendin van mij gebruikt ze ook en is er erg tevreden over.
Weet je Haflingerbo, het is zoals met veel zaken, de een vind het wat, de ander vind het geweldig, de derde vind het niks.
0000 schreef:Ik vind de ice vibes ook heel fijn en bij mij zijn ze na 20 minuten koelen ook echt nog wel koud. Ik gebruik ze wel rechtstreeks uit de vriezer (dat kan, materiaal plakt niet aan de huid). Ik trek wel vaak na 5-10 min het klitteband nog eens na omdat ze inderdaad heel stijf uit de vriezer komen en dan even nodig hebben om mooi om het been te vormen.
goldyc schreef:Ik ken iemand wiens paard mooi genezen is van een vrij ernstige peesblessure (flinke scheur) door gebruik van iceboots. Dit paard herviel trouwens wel steeds en is na de 4de of 5de peesblessure ingeslapen.
Mijn eigen paard had afgelopen zomer een peesblessure aan de ondiepe buiger rechtsachter; ze had een stuk langs de binnenkant van haar been over een dikke 10cm volledig uitgerafeld. De dierenarts zei 6 maanden, maar ik vond haar na 4 maanden al erg goed (en onuitstaanbaar in de omgang) en heb haar laten controleren. Volledig genezen. Dit paard heeft gewoon 24/7 op het land in groep gestaan en ik heb het been nooit gekoeld; ze heeft 10 dagen ontstekingsremmers gehad en dat is het.
Ik weet niet of ice vibes echt helpen; intussen is er al onderzoek naar het al dan niet koelen bij peesblessures en hoewel koelen wel helpt tegen de initiële ontstekingsreactie (als ik het me goed herinner), en ook tegen de pijn, maar tegelijkertijd remt het de (al beperkte) doorbloeding in een pees af en je hebt die doorbloeding nodig om je pees te laten genezen.
ingvdh schreef:In jouw geval denk ik dat de icevibes meer zullen doen dan alleen cooling bandages. Het echte koelen heeft het meeste effect in de acute fase van de peesblessure.
Jou paard staat er al een tijdje mee. De meerwaarde van de ice-vibes zit hem in de trilplaatjes.
Heeft niemand in de omgeving ze zodat je ze tijdelijk kan lenen om te zien of het was is voor je? Mijn ice vibes hebben heel veel paarden geholpen en de meeste eigenaren van die paarden hebben ze zelf ook aangeschaft.
Maar verder denkend, heb je al aan lasertherapie gedacht? daar zie ik hele mooie resultaten van. Ik vermoed dat dit meer resultaat geeft dan koelen in dit stadium van de blessure.
ingvdh schreef:Ik bedoel geen softlaser, maar een high power laser, die worden niet verhuurd maar gebruikt door mensen die daar een opleiding voor hebben gehad.
En, je zal verbaasd zijn hoeveel ice-vibes er rondslingeren, bij ons op stal zeker 5 stuks of zo niet meer. Wie weet kan je een oproepje doen op een locale fb groep of zo.
Haflingerbo schreef:Is dit dan niet te heftig gekoeld? Ik heb mijn paard een paar maanden stil gezet, niks mee gedaan. Geen verbetering en wil niet dat mijn paard z'n leven lang pijn heeft.