Gezocht: Voeder met weinig suikers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angelique5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 17:29

HAllo,
Ik ben voor een stalgenoot en haar paard op zoek naar een voeder (geen bix) waar erg weinig suikers in zit, dit omdat het paard er een soort spierbevangen van wordt.
Wie heeft er tips??
Alle reacties welkom!
Groetjes Angelique

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 09:24

Je zou sowieso meer ruwvoer kunnen geven, maar bij gevoelige paarden zou ik wel bijzonder oppassen met kuilvoer.
Ik heb zelf goede ervaringen met Equiral Stud, had een kikker op stal die bijna over de boxdeur klom van ander voer, en met Equiral veel rustiger werd.

Mijn paard is spierbevangen geweest.. dat had toch wel te maken met het eiwit, niet met de suikers.... Weet je zeker dat je vriendin spierbevangen bedoeld, in plaats van gewoon 'gek in de kop'?

Angelique5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 21:44

Nee, het is inderdaad geen spierbevangen. Ik weet dat dat te maken heeft met eiwitten, maar wat haar paard krijgt van de suikers, is wel een soort stijfheid in de spieren, dus je kunt het ermee vergelijken.
Groetjes Angelique

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:47

Je zou eens na kunnen vragen bij Equi-Sanum.
Die hebben allerlei mixen.
Of kijk op de site van Jorden - Hippo. Ook die hebben veel soorten ''apart'' voer.

Angelique5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 18:04

Bedankt voor de reacties. Jordens Hippo heeft inderdaad voerders zonder extra bijgevoegde suikers. Mijn stalgenoot gaat dat nu waarschijnlijk proberen.....