Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiko schreef:Mijn shet heeft nu al 2x een slokdarmverstopping gehad in een maand tijd. Elke keer als ze uit de wei komt en haar brok eet. Waarschijnlijk te gulzig waardoor ze zich verslikt dus ga nu een steen in de voerbak leggen zodat ze rustiger moet eten. Ze is ruim een maand geleden naar de tandarts geweest.
Iemand nog tips wat je verder kan doen?
siskeh schreef:Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Dat is soms ook oorzaak/factor.
Ik zou in dit geval ook een ander moment voor krachtvoer/brok kiezen(voor ze naar buiten gaan of later in de avond bijvoorbeeld)
Ook kan je een structuur/ruwvoermix geven bij de brokjes om ze langer te laten kauwen.
siskeh schreef:Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Dat is soms ook oorzaak/factor.
Ik zou in dit geval ook een ander moment voor krachtvoer/brok kiezen(voor ze naar buiten gaan of later in de avond bijvoorbeeld)
Ook kan je een structuur/ruwvoermix geven bij de brokjes om ze langer te laten kauwen.
kiko schreef:siskeh schreef:Wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Dat is soms ook oorzaak/factor.
De tandarts is een maand geleden geweest. Ze krijgt 3x daags een handje Vitalbix daily complete zonder lucerne, active + muesli en de fiber force.
Ik ga de brokjes maar weken en kan eventueel wachten totdat ze wat hooi op heeft voordat ik haar het eten geef. In de ochtend en avond gaat dat altijd zo maar eind van de middag komen ze uit de wei dus dan krijgen ze alles tegelijk.
Ibbel ik heb ook gemasseerd en merkte wel dat ze het fijn vond maar helaas hielp het niet. De dierenarts is zelfs laat nog een keer teruggekomen omdat het niet ophield en ze nu ook was gaan liggen en wilde rollen en plat lag. Uiteindelijk is ze weer opgeknapt en vanmorgen weer praatjes voor 10 met buitenzetten!
Lindsey_99 schreef:Simpelste is om alles te weken. Hier gaat alles door elkaar tot een slobber en ze zijn er dol op. Dag ervoor zet ik alles klaar zodat het goed geweekt is. Voor volume gaat er een hand grasbrok bij.