daantjuhhh schreef:Nou ja geen doemscenario?!?
Helaas was het bij ons wel echt heftig heftig.
Door het niet opmerken van Droes heeft mijn paard antibiotica gekregen wat hij niet had moeten hebben.
We kwamen 3 dagen erna er achter dat zijn niet fit voelen Droes bleek te zijn. Doordat een ander paard bulten kreeg.
Die van mij heeft een bloedvergiftiging gehad. 4 weken 41 graden koorts. Van buiten geen bulten, maar van binnen alles gezwollen. Slobber kwam z’n neus weer uit omdat hij niet kon slikken.
Ik ben echt 6 weken dag en nacht met hem bezig geweest om hem op de been te krijgen.
Gelukkig was het een jong en verder sterk en fit paard. Hij heeft er niks aan overgehouden. Maar het was kantje boord. Eigenlijk puur begonnen door verkeerde behandeling.
Dit drama kan ik niet uit je eerste post halen!
Daarbij is het voor degene met een ziek paard natuurlijk sowieso helemaal een drama, daar doel ik nu ook niet op.
Maar hier in de buurt is een stal 2 jaar op slot geweest vanwege droes, dat is een doemscenario in mijn ogen.
Overigens heeft de dierenarts die als eerste het zieke paard op mijn stal gezien heeft ook een verkeerde diagnose gesteld. Uiteindelijk is het balletje gaan rollen door app contact met een andere dierenart. Vervolgens was het nog een heel gedoe om op korte termijn een dierenarts te laten komen voor de neusswab