Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Is het gebit nog recentelijk gecontroleerd? en heeft ze geen onderliggende aandoeningen zoals PPID? Wormen uitgesloten?
Als dat allemaal in orde is dan zou ik zeker een dekentje om doen, het kan goed ondersteunend werken.
Mendylexy schreef:Onwijs bedankt voor de tips! Slobber/ voer aangemaakt met water eet mijn dametje dus niet...

Captain schreef:Gewoon een dekentje om doen. Als je je paard zo wat extra kan ondersteunen, waarom niet?![]()
Je hebt inderdaad wat verschillende diktes nodig. Kijk wel voor een outdoordeken, dus een die waterdicht is. Als je niet scheert heb je denk ik genoeg aan een 0 en een 100 gram. Als het écht heel koud is kun je er nog wat bij gaan voeren of kijken voor een 150/200 gram.
Hals heeft ze overigens nog nooit op gehad, maar ik kan het maar beter hebben liggen. Daarnaast heb ik nog een 200 grams deken voor als het echt serieus gaat vriezen. Meer richting de -7/-8, maar die heeft ze nog nooit opgehad en ligt nog nieuw in tas. Daarnaast heb ik nog een 100 gram liner die ik dan kan mix&matchen met de 0 gram, 100 gram en 200 gram deken en zo kan ik alle kanten op, maar heb er de afgelopen 2 winters niet meer dan 100 gram op gehad. Dat waren natuurlijk niet zulk strenge winters. Voorheen heeft ze nog nooit dekens op gehad, maar op deze leeftijd mag ik haar wel een beetje helpen.