Achter kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

loesjeislief

Achter kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 22:29

Mijn pony loopt sinds een week niet zuiver achter. Hoe het komt is onbekend. In stap zie je verder niets maar in draf loopt hij zoals in het filmpje. Ik vermoed dat het hoger zit. Zijn been is niet dik of warm en aan de hoef is ook niets te zien. Ik twijfel of ik nu de DA erbij moet halen of dat ik een osteophaat erbij moet halen.

Wat zien jullie?

Sadira

Re: Achter kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:51

Sowieso de dierenarts wat mij betreft. Dit is meer dan een beetje onzuiver

Lily, Connemara, merrie ♥

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:08

Dat paard is hartstikke kreupel. Als ie van mij was had ik al op de kliniek gestaan, zeker omdat je verder niets aan het been kunt ontdekken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:51

Zijn rug lijkt hij ook aardig vast te houden maar dat kan compensatie zijn, altijd eerst de DA laten kijken om eventuele mechanische problemen uit te sluiten. Een goede DA verwijst door als hij denkt dat het in de rug oid zit.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:02

Hij lijkt eigenlijk vooral heel stijf in rug en bekken. Zit geen enkele ruimte in de beweging. Hoop dat er gauw verlichting komt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Idefix2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:21

Elke goede osteopaat of dier fysiotherapeut zal je met deze mate van kreupelheid eerst doorsturen voor verder onderzoek.

Dat je zelf geen warmte voelt betekend niet dat het niet in zijn been zit. Helaas zitten veel van de kreupelheden toch in het onderbeen/voet.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:23

loesjeislief schreef:
Mijn pony loopt sinds een week niet zuiver achter. Hoe het komt is onbekend. In stap zie je verder niets maar in draf loopt hij zoals in het filmpje. Ik vermoed dat het hoger zit. Zijn been is niet dik of warm en aan de hoef is ook niets te zien. Ik twijfel of ik nu de DA erbij moet halen of dat ik een osteophaat erbij moet halen.

Wat zien jullie?

[ Video ]

Een DA. Als het goed is gaat een fysio/osteo je ook doorsturen als je deze eerst zou laten komen.
Die van mij loopt ook kreupel RA. Had ook het gevoel dat het wat hoger zat maar na kreupelheidsonderzoek op de kliniek bleek het toch echt uit de hoef te komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie