Twee jaar terug viel hij heel erg in, spieren verdwenen, oorzaak bleek achteraf hooi wat hem niet goed paste.
Nu gaat hij sinds een paar maanden weer hard achteruit. Hij was goed op conditie, liep rustig 25km, goed in de spieren. Nu is dit er nog van over. Pas begin juli was hij door de wintervacht heen.

Er staan twee andere Tinkers bij, een jaarling en een grote, beide dik zat en goed in de spieren.
Inmiddels vier partijen hooi, tandarts, wormkuur, zandkuur verder. Dierenarts adviseerde eerst eens meer bij te voeren met brok om voer uit te sluiten. Havens gastro gepakt, wat schijnt te helpen bij maagzweren.
Behalve extra jeuk, zie ik geen verschil, voer nu een week of drie extra bij.
Hij heeft af en aan een ribbel boven zijn staart zitten. Overtollig voer? Ook heeft hij meer last van jeuk aan de zijkanten van zijn buik met wat kleine wondjes tot gevolg.
Hij heeft redelijke mest, wel erg veel scheten en mestwater, vandaar de vieze achterbenen.
Dierenarts geeft aan dat het zoeken naar een spelt in een hooiberg is en elk onderzoek kost een hoop geld.
Bloedonderzoek, cushing, pssm2, maagscopie, zeg het maar. Pssm1 heb ik al getest en heeft hij niet.
Er is wel een verandering in de groep in de zin van dat ik niet meer rij ivm zwangerschap en de grote tinker daar een grote chagrijn van wordt. De Tinker in kwestie moet het daardoor ontgelden. Ze krijgen voer op meerdere plekken en in de nacht staan ze apart voor wat meer rust.
Ik ben benieuwd waar jullie voor zouden gaan, want ik weet het niet zo goed.