Allergisch voor Cushinaze?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zuydie

Allergisch voor Cushinaze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 19:05

Hoi

Ik geef mijn paard sinds een dik jaar dagelijks Cushinaze.
In het begin had ik nergens last van, maar na een paar maanden viel het me op dat ik iedere keer nadat ik het door het voer had gemengd moest niezen. Dit verergert steeds en nu moet ik iedere keer zeker 20 keer niezen, terwijl ik mijn adem al in houd tijdens het mengen. Ik vroeg me af of hier nog meer mensen last van hebben en misschien een tip hebben om het te voorkomen.
Alvast bedankt.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:21

Zuydie schreef:
Hoi

Ik geef mijn paard sinds een dik jaar dagelijks Cushinaze.
In het begin had ik nergens last van, maar na een paar maanden viel het me op dat ik iedere keer nadat ik het door het voer had gemengd moest niezen. Dit verergert steeds en nu moet ik iedere keer zeker 20 keer niezen, terwijl ik mijn adem al in houd tijdens het mengen. Ik vroeg me af of hier nog meer mensen last van hebben en misschien een tip hebben om het te voorkomen.
Alvast bedankt.

Voer je het droog of nat? Als je het droog voert blaast ie het misschien omhoog en dat t zo zn neus kriebelt? Wat gebeurt als je t net een beetje vochtig voert?

Zuydie

Re: Allergisch voor Cushinaze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 19:37

Niet mijn paard maar ik reageer allergisch. Ik geef het samen met muesli en een flinke scheut lijnzaadolie. Maar ik moet het dus flink door elkaar mengen om het goed te verdelen. Anders laat ze het liggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:45

Als je handig bent, zou je een speciale mengbak kunnen maken.

Het idee is: zet eerst het spul dat je wil mengen met de deksel er op in een grotere 'doos'.
Graag doorzichtig.
(Denk couveuse.)
Sluit de grote doos af.

... en je maakt voor je twee handen /armen twee gaten, met van die plastic handschoenen die dierenartsen gebruiken bij rectaal onderzoeken.
Uiteraard opletten dat de handschoenen niet scheuren en liefst afgeplakt zijn.

En dan kun je mengen zonder dat je poeder etc in je neus krijgt.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:21

Mondkapje opdoen.

Zuydie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 20:36

Natuurlijk. Mondkapje opdoen. Dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht. Schaam me diep, werk nota bene zelf in het ziekenhuis !!