Ik ben van nature een beetje een doomdenker, dus maakte mij al snel ongerust over haar hogere temperatuur en snelle ademhaling.
[KS] Wie stelt mij gerust? Snelle ademhaling veulen. Overbezorgde baas..
Gelukkig bleek ze gewoon een gezond, uberschattig veulen te zijn die gewoon last had van de warmte.
Tot afgelopen zaterdag...
Toen opeens viel mij een bult op haar borst op. Niet pijnlijk, niet heet, maar wel duidelijk aanwezig:
Het even aangekeken, ik vermoedde eventueel een trap gehad of een klein abces van een insectenbeet, maar vanmorgen toch maar dierenarts gebeld want ik had het idee dat het alleen maar groter werd.
Aanprikken gaf heldere vloeistof, dus geen abces of ontsteking maar wel een overvuld gewricht. Dierenarts heeft er wat ingespoten dat het gewricht tot rust moet brengen, en zo lang ze zo gezond, actief en koortsvrij blijft moeten we het even aankijken.
Net nog even weer gekeken, maar de bult is alweer helemaal gevuld.

Ik kan eigenlijk geen oude topics vinden over zoiets, dus vroeg mij af of er bokkers zijn die dit eerder gezien hebben of iets soortgelijk en hun ervaring ermee? Het is dus (nog) niet ontstoken en kan schijnbaar ontstaan door trauma (trap, stoten etc.)
Edit: Dierenarts had het over bursitis, maar als ik daar op Google zou het dan ontstoken moeten zijn en dat was het niet volgens mij.