Een soort sok voor de kootholte / been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brunette1

Een soort sok voor de kootholte / been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:15

Beste bokkers..

Ik zit met een klein dilemma
Mijn paard had helaas mok aan 1 voetje en kreeg daarop een infectie wij staan onder behandeling bij de dierenarts en zijn op dit moment herstellende
Nu mogen we het werk gelukkig weer oppakken alleen nu is het zo dat mijn dierenarts heeft aangeraden met een soort sok te rijden zodat er geen zand etc aan kan .
Ze zou bij een andere cliënt navraag doen welke sok zei ervoor gebruikte en mij nog iets laten weten.
ik had zelf zo een kous van Kentucky gehaald alleen deze is helaas te strak en gaat licht schuren / irriteren.
Dus tot ik de juiste sok gevonden heb word het lekker buiten stappen op de weg

Hebben jullie eventueel tips of ervaringen voor een sok die goed blijft zitten tijdens het rijden?

Heb even een foto bijgevoegd nadat het net behandeld was zodat jullie zien wat er met de sok bedekt moet worden!

Liefs.

Daan13

Re: Een soort sok voor de kootholte / been

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:18

Brunette1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:24

Daan13 schreef:
Foto staat er niet bij dus ik gok even met deze link.

Misschien is het iets voor jou;

fb://photo/1146354262432327?set=a.470781666656260

Oei ik zie het heb de foto al 2x proberen toe te voegen lukt me maar niet.

Gaat om het achterbeen en dan de kootholte en stukje zijkant kogel

Thanks voor de link daar lijkt wel iets tussen te zitten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:27

De Kentucky is behoorlijk ruim in vergelijking met andere merken... Je zou tubigrip kunnen proberen, is voor mensen maar in veel maten te vinden en er is nog iets dat wat moeilijker te vinden is. Ik kijk even of ik dat terug kan vinden!

Edit: whinney socks
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 22-08-22 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:29

Je kan gewoon je eigen sok gebruiken. Voet eraf knippen en sok om been.

Maar heeft de veearts niks gezegd over de oorzaak? En hoe je het kan voorkomen?

Mok en dergelijke komen van binnenuit, dus voeding en management zouden onder de loep genomen moeten worden. Onze paarden lopen 24/7 buiten en er is ook weleens een natte plek ergens, maar ze hebben echt nooit mok of rotstraal etc.

Toen mijn oude merrie bij ons kwam was ze er slecht aan toe en had mok. Tijdelijk ook ondersteund toen met insmeren met MTG en was zo klaar.

Brunette1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:36

superpony schreef:
Je kan gewoon je eigen sok gebruiken. Voet eraf knippen en sok om been.

Maar heeft de veearts niks gezegd over de oorzaak? En hoe je het kan voorkomen?

Mok en dergelijke komen van binnenuit, dus voeding en management zouden onder de loep genomen moeten worden. Onze paarden lopen 24/7 buiten en er is ook weleens een natte plek ergens, maar ze hebben echt nooit mok of rotstraal etc.

Toen mijn oude merrie bij ons kwam was ze er slecht aan toe en had mok. Tijdelijk ook ondersteund toen met insmeren met MTG en was zo klaar.

Slim idee kan ik idd eens proberen!

Jawel hij staat ook nooit nat ofzo mits het een keer goed regent en er plassen liggen dus in dit geval is het echt van binnenuit gekomen en daar zijn we nu ook mee bezig! dankjewel voor de tip

Brunette1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:38

Bielsje schreef:
De Kentucky is behoorlijk ruim in vergelijking met andere merken... Je zou tubigrip kunnen proberen, is voor mensen maar in veel maten te vinden en er is nog iets dat wat moeilijker te vinden is. Ik kijk even of ik dat terug kan vinden!

Die whinney socks had ik idd ook al gezien! Maar omdat ze vrij prijzig zijn tussen de 70 en 85 euro vroeg ik me af als er mensen waren met suggesties ..

Niet dat ik ze niet wil aanschaffen want dat is het probleem niet maar als er een goedkopere oplossing is die net zo goed is is dat natuurlijk mee genomen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:18

Sok laat uiteindelijk ook vocht en zand door, tenzij je m echt hermetisch kan afsluiten. Dat gezegd hebbende: kleefbandage met een extra stukje tape op de sluiting en een gaasje op de plek waar de mok nog zit?
Zo heb ik een soortgelijk probleem iig opgelost

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:32

Simpelste is eigenlijk een dikke laag sudocreme te smeren, dat beschermd en trekt of scheurt niet. Grote pot zal inmiddels kleine 8 euro zijn?

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:35

ik heb dat bij mijn paard ook gehad
telkens 1 achterbeentje
hier heeft een flinke laag kurkuma zalf geholpen
dagelijks erop smeren en daarop een sok van jezelf omheen doen

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:38

Brunette1 schreef:
Bielsje schreef:

Die whinney socks had ik idd ook al gezien! Maar omdat ze vrij prijzig zijn tussen de 70 en 85 euro vroeg ik me af als er mensen waren met suggesties ..

Niet dat ik ze niet wil aanschaffen want dat is het probleem niet maar als er een goedkopere oplossing is die net zo goed is is dat natuurlijk mee genomen

Snap ik, ik zou dan voor tubigrip gaan.