Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Tancreda4 schreef:Leren bitje was ook het eerste wat in mij opkwam inderdaad.Volgens mij zijn er niet echt oplossingen om toch bitloos te kunnen, waarbij je het neusbit ontlast ben ik bang... dan kom je toch uit op een bitje. Eventueel kan je een lerenbitje proberen, dat komt misschien nog het meeste in de buurt van je overtuigingen. Ook met bit kan je vriendelijk zijn, en misschien kan je bv nog beter op je zithulpen trainen en nekreining qua sturen, zodat je weinig met zijn mond van doen hebt.
Pino96 schreef:Oh ja, ik ben helemaal niet thuis in bitten dus ik wist ook niet dat er zo veel verschillende materialen waren. Dank jullie!
We willen het wandelen weer op gaan pakken en trainen verder alleen aan de hand. Misschien is hij uiteindelijk wel zo’n mak en onverstoorbaar paard dat een neckrope veilig genoeg is of een halster geen risico vormt, maar voor nu is er wel veel kans dat hij schrikt of toch een keer hoog in zijn energie beland waardoor een halster dan toch te risicovol is, denk ik..
Babootje schreef:In navolging op de vraag van Earth... Hoe is dit ontstaan trouwens?
Verder eens met het advies naar je DA te luisteren.