Gekke wonden bij pony?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle
Berichten: 6180
Geregistreerd: 19-06-11

Gekke wonden bij pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 22:28

Hey bokkers,

Ik trof mijn pony net zo aan. Gister had ze deze wonden nog niet.

Op de eerste foto zie je de wonden die ze heeft. Er zijn een paar schrammen waar enkel het haar mist. Ze heeft 3 open plekken waar echt een gat in zit. Ik heb het uiteraard goed schoon gemaakt. Het is niet echt een schram, het is echt een klein cirkelvormig gat. Deze 2 plekken zitten naast elkaar.


Afbeelding

Ze was daarnaast erg vies, andere plekken dan normaal want ze staat in t zand dus je krijgt t er makkelijk af. Deze plekken waren wat nattig geweest met zand.

Op haar billen miste ze ook een stukje haar. Net alsof het er af was geknipt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.


Afbeelding

Op haar billen had ze nog wat kleine ronde zwarte plekjes.

Er is niks in het weitje te zien wat dit zou kunnen verklaren. Er lag niks geks op de grond en rondom is stroomdraad waar stroom op staat.

Het zou best kunnen zijn dat ze met haar maatje heeft gespeeld (ze staat samen met een ander kleintje) maar die cirkelvormige open wondjes doen me misschien ook wel iets anders vermoeden.

Ik bel uiteraard morgenochtend de dierenarts, gezien ze geen koorts/verdikking had leek me dat voor vanavond niet noodzakelijk.

Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt?

Groetjes

eilleen333

Berichten: 12914
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:37

Staat er alleen een kleintje bij? Ik zie dit soort schade wel vaker na dekkingen. Kan het zijn dat haar maatje erop gesprongen is?

lies_sparkle
Berichten: 6180
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 22:39

eilleen333 schreef:
Staat er alleen een kleintje bij? Ik zie dit soort schade wel vaker na dekkingen. Kan het zijn dat haar maatje erop gesprongen is?


Ze is zelf ook een kleintje, het lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb hem nooit zien dekken. Maar dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, daar had ik nog niet aan gedacht.