AlwaysH schreef:Hier geen hoefbeentak fractuur, maar twee botsplinters van het hoefbeen. Het zit aan de binnenkant van de rechtervoet.
Wij kwamen er inderdaad ook achter omdat het voornamelijk op de harde cirkel zichtbaar was, hij geen dikke of warme benen had en ook echt zijn hals liet vallen met lopen.
Dit gebeurde ik geloof zo begin april? (Net na een andere blessure...)
Zooltje onder zijn voeten ook inderdaad.
Drie weken boxrust ingekort tot 2 en daarna mocht 'ie op een kleine paddock en daarna weide omdat hij de boel afbrak. Slaan tegen de muren, steigeren ed. Dus keuze was snel gemaakt. Dat ging gelukkig goed, op af en toe een gekke sprong of een drafje na.
Dierenarts is geweest na 3 weken en ze waren wel tevreden met de voortgang, maar wilde hem ontstekingsremmer geven om die voet nog verder te helpen. We mochten gaan stappen, 10 min per dag op het zachte. Ging op zich wel, maar ja; hij kon wel erg gefrustreerd raken...
Inmiddels mogen we sinds donderdag de draf weer opbouwen. Het is zo verd*md moeilijk met een jonge volbloed van vijf. Hij wil gewoon rennen en gek doen. Het is van nature zo'n lief ding die prima braaf is en goed luistert, maar na de boxrust en al het gedoe was hij soms echt niet meer te houden.
Hij krijgt nu nog steeds elke dag tranquigel. 2,5 puntje ongeveer. Haalt nét effe de top er af.
Onze prognose is nu wel heel positief en hij draaft al goed. Zo stijf als een hark, maar dat komt door al het compenseren en stilstaan... Dus dat werken we er langzaam weer uit. Met vier weken zou hij inmiddels alles weer moeten kunnen. Maar we doen rustig aan. Helaas komt er weer slecht weer aan en buiten dat de rijbakken dan niet begaanbaar zijn, kan hij daar nu flink heftig op reageren.
Ik duim voor je TS!
En voor jou ook @Koekie73!
Oh jij ook een heel traject, maar je gaat de goeie kant op! Ik gaf in het begin ook 3 streepjes Tranquigel inderdaad. Ik heb een heel wakker paard, maar momenteel kijkt ze steeds zowat voor goedkeuring naar mij 'doe ik het goed??'. Ze moet ook.weer vertrouwen krijgen in haar lijf. Ik doe nu veel grondwerk en longeren met Equiband om haar core stability weer te prikkelen. Ze vind het leuk om weer wat te mogen doen. En de rest van de dag heerlijk aan het hooi in de paddock met een maatje en lekker opbouwen op het gras.
Succes met jullie lieverds meiden!!