Welke wormen zijn dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49507
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke wormen zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:39

Ja dus toch. Sterkte, zijn zeer hardnekkig hoor. Daar kan je van de winter nog steeds mee zitten. Dan komen ze er als rode kleintjes uit als je met Moxidectine ontwormd.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Welke wormen zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:54

Bloedworm had ik pas weggewerkt met 5 jaar bij mijn ruin. Hardnekkige krengen maar volgens mij is de besmetting nooit giga geweest. Vind het maar niks die rotbeesten.

Jasmijn159

Berichten: 4436
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:38

sanne83 schreef:
Mestonderzoek zal je niet veel verder gaan helpen. Pramox is drie maanden werkzaam, in de tussentijd zullen ze dus (als het goed is :D ) negatief testen.
Tegen die tijd (eind oktober) beginnen larven zich in te kapselen en zullen ze ook negatief testen.
Hadden alle paarden wormen? Of alleen deze? Hoe oud is dit paard? En de anderen?


Helaas door resistentie ontwikkeling al lang geen 3 maanden werkzaamheid meer! :(

Cinnepin

Berichten: 8975
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:02

Ik schop dit topic omhoog. Mijn paard is zaterdag ontwormd en hij had hele kleine witte wormpjes in zijn poep ( die hier bloed wormen worden genoemd ). Toevallig was mijn da er vandaag die ook paardentandarts is voor een check voor zijn gebit. Ik heb een drol laten zien met de wurmpjes er in..zij zei dat dit toch aarsmaden waren. Wel erg klein...maar dit waren geen bloedwormen zei ze. Ook zat er van dat gele plakkig spul rondom zijn anus.

Suzanne F.

Berichten: 49507
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke wormen zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:41

Plakkerig spul rond de anus is aarsmaden.
Ze lijken nogal op elkaar in dit stadium maar als het rond de anus zit dan zijn het aarsmaden en geen bloedwormen.

kiki1976

Berichten: 16915
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Welke wormen zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:48

Aarsmade kan je laten testen via de da dmv een plakbandtest. Deze vind je nl zelden terug bij een gewoon mestonderzoek