EORTH? foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

EORTH? foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 11:41

Mijn merrie met cushing is nu 19 jaar....
Ze eet goed, en er is geen aanwijzing dat ze pijnlijk zou zijn in haar mond.
Toch ziet het er wel eens wat onrustig uit, en ik twijfelde gewoon een beetje of er niet iets gaande was/ is.... gezien PPID en EORTH toch vaak samen gezien worden.

Enfin, tandarts laten komen...... die vond het nog niet verdacht. Ook de dierenarts, die voor iets anders kwam, een half jaar later nog eens laten kijken. Die vond het ook nog niet zorgwekkend.
Maar nu zie ik vandaag foto's voorbij komen van paarden met EORTH.... en tja, dan ziet het er bij mijn merrie nog onrustiger uit dan bij veel van die paarden.

Misschien zitten hier mensen die er veel ervaring mee hebben.... you never know....

Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onali

Re: EORTH? foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:25

Ik zou röntgenfoto's laten maken op de kliniek.
Daar kan je het beter bij zien.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:45

Inderdaad röntgen laten maken. Dan weet je het zeker.

Op de foto's lijkt het tandvlees heel onrustig. Kan goed zijn dat ze het wel heeft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:11

Bij 1 van onze paarden zien wij zelf eigenlijk nauwelijks iets maar daarvan gaf de dierenarts bij controle van het gebit aan dat we na een half jaar wel even foto’s moesten laten maken omdat ze hem EORTH verdacht vond.
Net vanmorgen de telefoon gepakt en een afspraak gemaakt, dus afwachten, spannend…

Bij twijfel zou ik even foto’s laten maken dan weet je iets en kun je er iets aan doen als het nodig is.l

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:43

Op de xray zetten en mocht ze het hebben, niet wachten met trekken en ook niet beginnen aan de paddestoelen of iets. Dat helpt niet. Het enige wat helpt is die tanden er uit. Ze kunnen er prima mee leven

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:59

Afhankelijk van welke tandarts en dierenarts er zijn geweest zou ik idd röntgenfoto's laten maken. Bij een kliniek waar ze weten hoe ze de foto's moeten maken en beoordelen.

Wat er destijds bij mijn ruin te zien was:
Afbeelding

Alleen de buitenste tanden zijn eruit gegaan.