Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daantjuhhh schreef:Teken zitten voornamelijk in gras.
Dus uitsluiten dat het in Drenthe bij het bos gebeurd is zou ik niet direct doen.
Verder wens ik je sterkte. Hopelijk slaan de behandelingen goed aan.
Hannanas schreef:Je weet nooit waar hij de besmette teek opgelopen heeft, stress kan ook een dippie in het immuunsysteem gegeven hebben en er voor gezorgd hebben dat de borrelia kon opvlammen. Hebben ze nog andere co-infecties getest en wat gaat de behandeling worden?
Steppe schreef:Bekend verhaal mijn paard is begin april verhuisd naar 24/7 buiten en na even wennen heeft hij het prima naar zijn zin, kwam goed door zijn vacht en had een strak velletje qua bespiering was het sinds de winter al minder door blessure en dus minder training. Begin juni kreeg hij ook ineens meer vacht het leek wel herfst te worden en spieren verdwenen nog meer.. Conclusie was hij kan zijn afvalstoffen niet goed kwijt en daarom de vacht. Van het voorjaar wormonderzoek en op dat moment kwam dat er goed uit.
Eind april een week in Ermelo geweest met paard en verder niet weg geweest.
Na jou verhaal te hebben gelezen bedenk ik net dat hij jaar of 8 - 9 terug ook een lyme besmetting heeft gehad ook met dikke vacht maar hij heeft ook een keer een leverbot besmetting gehad ook jaren terug. Beide zijn behandeld geweest en toen ging het weer goed maar ga nu twijfelen of hij 1 van de 2 toch weer heeft.
Vorig jaar zomer was de weide waar hij liep redelijk nat en in de winter liepen er schapen op.
Misschien toch ook weer bloed laten afnemen en testen.
Babootje schreef:Hannanas schreef:Je weet nooit waar hij de besmette teek opgelopen heeft, stress kan ook een dippie in het immuunsysteem gegeven hebben en er voor gezorgd hebben dat de borrelia kon opvlammen. Hebben ze nog andere co-infecties getest en wat gaat de behandeling worden?
Klopt. Klachten agv een borrelia besmetting kunnen zich ook pas na jaren openbaren / verergeren afhankelijk van hoe de weerstand is. Dat is bij mensen precies zo.
Hannanas schreef:Je weet nooit waar hij de besmette teek opgelopen heeft, stress kan ook een dippie in het immuunsysteem gegeven hebben en er voor gezorgd hebben dat de borrelia kon opvlammen. Hebben ze nog andere co-infecties getest en wat gaat de behandeling worden?
Steppe schreef:Blijkbaar zijn er op dit moment meer paarden met een dikkere vacht ineens.
Loopt nog een topic over. Zou toch bijzonder zijn als deze ook lyme en/of worm besmetting hebben.