Paard kreupelheids onderzoek plus de rest

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Monabalou

Paard kreupelheids onderzoek plus de rest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 17:19

Haaai allemaal,
Heb even een vraagje.

In Maart 2022 merkte ik dat me paard niet echt lekker liep had hem daarom op rust gezet, in April liep hij in eens super kreupel veearts was 2 mei geweest foto's laten maken niks raars alleen dat zijn hoefstand niet goed was. Gelijk smit laten komen en orthopedisch beslag, dat ging na verloop super goed en merkte verbetering. Vorige week zag ik met lopen dat hij geen zin had, dacht dat het kwam omdat hij naar binnen moest dus een drafje gedaan. Eenmaal in draf zag ik dat hij voor rechts door zakte gelijk da weer gebeld. Morgen hebben er een afspraak op de kliniek, nu wil ze een kreupelheid onderzoek, foto's, echo en verdoven wat zouden hier ongeveer de kosten voor zijn?

Suzanne F.

Re: Paard kreupelheids onderzoek plus de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:32

Dat ligt eraan hoeveel foto’s. Maar paar honderd euro ben je zo kwijt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:35

Elke kliniek heeft andere prijzen maar voor foto’s van voorhoeven, hals + rug en buigproef met uitverdoven zat ik rond de €400. Maar ik heb toen geen echo gedaan.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Monabalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 17:46

Suzanne F. schreef:
Dat ligt eraan hoeveel foto’s. Maar paar honderd euro ben je zo kwijt.

Ja zo iets dacht ik al, in mei was ik 200 euro kwijt voor 2 foto's en een kreupelheids onderzoek, dan wel de btw en de rijskosten der bij.

Monabalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-22 17:47

Selina schreef:
Elke kliniek heeft andere prijzen maar voor foto’s van voorhoeven, hals + rug en buigproef met uitverdoven zat ik rond de €400. Maar ik heb toen geen echo gedaan.

Het is op de kliniek van de veearts zelf, aangezien dat fijner is voor haar en voor ons met alle apratuur.

Elisa2

Re: Paard kreupelheids onderzoek plus de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:07

Wat was er niet goed aan de hoefstand?

Op de kliniek zelf scheelt reiskosten, hoe eerder ze het probleem gevonden hebben hoe goedkoper het is natuurlijk.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:54

Het ligt er ook erg aan hoe snel ze het vinden en wat er dan gedaan wordt.
Hoeft alleen de hoef maar uitverdoofd te worden en heb je het dan gevonden of moet je nog veel verder uitverdoven…
En zijn foto’s dan genoeg of moeten er ook echo’s gemaakt worden…

Sterkte ermee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie