Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:54

WhiskeyBlues schreef:
Ohjee wat een vervelend nieuws zeg! Wat goed dat je dat na hebt laten kijken! Zoals ik het nu begrijp, is het alleen nog niet zeker of het gedrag daar daadwerkelijk vandaan komt? Ik hoop het wel voor je, dan is het wellicht op te lossen met die operatie inderdaad.

Heel veel sterkte, succes, zet 'm op! +:)+


95 procent van het gedrag wel, we hebben haar 6 jaar en 5 tot 5 en een half jaar heeft ze niet zulk gedrag vertoond. Wel iets verlatingsangst maar altijd handelbaar en dmv vertrouwen in ons snel weg. Denk aan hinniken de 1e week weer het land op of de 1e week weer de paddock als ze eruit ging. Niet zoals nu continu en echt over de zeik gaan met paarden die langslopen.

Wij zijn weer terug, erg lange dag en kwamen echt precies op tijd aan qua warmte. We werden wel meteen aangevallen door enorm veel dazen. Ze staat nu daar op stal en eind van de week horen we hoe en wat qua operatie. Toch niet leuk, paard zo achterlaten

WhiskeyBlues
Berichten: 47
Geregistreerd: 04-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:15

MyWishMax schreef:
WhiskeyBlues schreef:
Ohjee wat een vervelend nieuws zeg! Wat goed dat je dat na hebt laten kijken! Zoals ik het nu begrijp, is het alleen nog niet zeker of het gedrag daar daadwerkelijk vandaan komt? Ik hoop het wel voor je, dan is het wellicht op te lossen met die operatie inderdaad.

Heel veel sterkte, succes, zet 'm op! +:)+


95 procent van het gedrag wel, we hebben haar 6 jaar en 5 tot 5 en een half jaar heeft ze niet zulk gedrag vertoond. Wel iets verlatingsangst maar altijd handelbaar en dmv vertrouwen in ons snel weg. Denk aan hinniken de 1e week weer het land op of de 1e week weer de paddock als ze eruit ging. Niet zoals nu continu en echt over de zeik gaan met paarden die langslopen.

Wij zijn weer terug, erg lange dag en kwamen echt precies op tijd aan qua warmte. We werden wel meteen aangevallen door enorm veel dazen. Ze staat nu daar op stal en eind van de week horen we hoe en wat qua operatie. Toch niet leuk, paard zo achterlaten


Dus dat betekent dat het waarschijnlijk wel opgelost is met die operatie, of interpreteer ik dat verkeerd? Spannend hoor. Lijkt mij inderdaad ook helemaal niks om je paard zo achter te laten... vreselijk.

Ben erg benieuwd naar het vervolg, interessant! Voor jullie alleen absoluut niet leuk natuurlijk :(:)

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 16:28

Ja, een groot gedeelte van het gedrag wel, ja. :j Klein deel zou verhuizing kunnen zijn, maar gelukkig is een hoop van het gedrag dus echt typisch voor zo'n tumor.

Klinkt stom, maar ik ben er blij mee. Je gaat je toch afvragen wat er fout gaat als een paard zo vreselijk verandert...

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:08

MyWishMax schreef:
Helaas is het vandaag brengen, maar pas vrijdag operatie. Moesten eigenlijk morgen brengen, maar dan moesten we er voor 10 uur 's ochtends zijn en omdat het een stuk rijden is was dat lastig vooral met de spits nog. Ze moet 48 uur vasten van te voren, daarom zo vroeg al brengen. Het nadeel dat het zo'n stuk rijden is is dat bezoeken ook lastig is. Vandaag even vragen wanneer we welkom zijn, zaterdag zijn we al halverwege dus wil graag dan even doorrijden.

Maar fijn om te lezen! Ik hoop dat het via de flank kan. Eigen da dacht het wel, maar dat gaan ze de komende dagen nog bekijken.

Dat vasten is zodat ze genoeg ruimte hebben om de boel los te maken. Daarvoor moeten ze de buik ook volblazen met gas.
1 tip: ze raakt vast heel gefrustreerd van het vasten (ze krijgen wel een beetje, maar die van mij kreeg op een gegeven moment maar 1 schep seniores priores op een dag). Bij mijn merrie was het dan even op bezoek komen niet goed. Zij was gefrustreerd en hengst, ik was gefrustreerd omdat zij zo'n honger had. Daarna heb ik ook even 1 of 2 dagen overgeslagen, dat was voor haar en voor mij het best.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 07:50

We kunnen niet zo makkelijk op bezoek en zaterdag lukt wel, dus dan gaan we juist. Dag na operatie en dus qua eten nog opbouwen weer. En ze is tegen ons erg lief gebleven altijd als er geen andere paarden waren waar ze heen wilde. Dus op stal als alles binnen was, buiten als alles buiten was was ze gewoon nog zoals altijd.

Ik ben er dus niet bang voor dat op bezoek komen niet goed is, het is meer dat het qua afstand en tijd niet te doen is. Als het dichterbij was waren we gewoon elke dag op bezoek gegaan, helaas genoeg medisch gezeur gehad dat ik absoluut niet geloof dat het niet goed zou zijn. In haar geval geloof ik juist dat het beter zou zijn, maar helaas niet mogelijk met de 2 uur rijden zonder file...

Niks tegen hoe jij het gedaan hebt hoor! Als het voor jullie niet werkte is dat echt vervelend, maar gelukkig is de mijne nog minder hengst wat dat betreft.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:38

Ik mocht Cas ook thuis laten vasten, dat zag ik echt niet zitten dus had der ook al eerder gebracht. Dag van de operatie nog even snel geweest om te knuffelen.
Het was voor mij nog geen kwartier met de auto dus dat scheelt. Ik hoefde me zelfs niet eens meer te melden als ik kwam op een gegeven moment, op zondag mocht ik ook zelfs komen. Was echt kind aan huis daar :')

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 08:45

Wij mogen ook elk moment komen iverdag, alleen even bellen van te voren zodat iemand de poort kan openen haha. Geen vaste tijden oid en hoef geen afspraak te maken, alleen laten weten hoe laat ongeveer buiten de normale tijden zodat de poort geopend kan worden

Wij mochten niet thuis laten vasten en dat zou ik idd ook niet kunnen hoor. Ook niet omdat ze ook nog eens op stro staat, maar ook dat alles om haar heen dan wel eten krijgt en de kruiwagens en voer karren langs komen. Dat zou ik erg sneu vinden. Gisteren kreeg ze nog lekker veel eten van ze, want vandaag begint vasten pas dus ze was meteen tevreden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:53

Ja precies, dat zag ik dus ook echt niet zitten. Plus de kans dat er op de automatische piloot eten in gegooid wordt.

Fijn dat jullie ook elke dag mogen komen <3

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 08:59

Ja, precies! Ik zou zelf zelfs moeten opletten niet net wat lekkers erin te stoppen, haha.

We zitten nog te twijfelen om ergens in de buurt paar nachten te overnachten := Maar we zitten sowieso in een medische periode, ook mijn ouders zijn beide geopereerd dus eigenlijk kan het niet want zij hebben nog hulp nodig haha.

Die anderhalve week zonder haar elke dag te zien overleven we wel, maar leuk vind ik het niet. Dus ik kijk echt uit naar zaterdag, dan is het achter de rug en kan ik der weer even zien.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:30

Ja snap ik helemaal, beterschap voor je ouders ook. Hopelijk herstellen ze goed!

Ik heb Cas in de revalidatie ook nog een week weer teruggebracht. De zorg was nog best wel intens en ik moest zelf ook een week opgenomen worden in het ziekenhuis. En daar was ze in goede handen.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 09:32

Dat lijkt me dan ook naar, ja! In die periode als je zelf niet kan wil je toch wel paard in goede handen achter laten. Dan is een stalgenootje vragen toch nog wat lastig als het nog zo intens is.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 20:14

We zijn vanavond nog gebeld door de arts. Alles is klaar voor morgen en als het goed is gebeurt het ook staand. Ze is als 2e aan de beurt en we krijgen bericht zodra ze gaan beginnen en vervolgens bellen ze als ze weer goed in de stal staat. Heel spannend, nog even flink duimen.

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:48

Spannend TS.

Mijn ruin is onlangs staand geopereerd aan EOTRH. Ik vond het al moeilijk om hem 1 dag achter te laten op 20 min rijden. Dus ik leef met je mee. Sterkte!

Padoertje
Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:19

Succes en sterkte morgen

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 21:23

Slmt9 schreef:
Spannend TS.

Mijn ruin is onlangs staand geopereerd aan EOTRH. Ik vond het al moeilijk om hem 1 dag achter te laten op 20 min rijden. Dus ik leef met je mee. Sterkte!


Het is gewoon nooit leuk. Het slaat nergens op, want ik ga niet eens elke dag. Maar normaal heb ik wel die mogelijkheid en zelfs als ik ziek ben oid krijg ik foto's van moeder :+ Is alles goed gegaan bij de jouwe?

Dank je padoertje!

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:31

MyWishMax schreef:
Slmt9 schreef:
Spannend TS.

Mijn ruin is onlangs staand geopereerd aan EOTRH. Ik vond het al moeilijk om hem 1 dag achter te laten op 20 min rijden. Dus ik leef met je mee. Sterkte!


Het is gewoon nooit leuk. Het slaat nergens op, want ik ga niet eens elke dag. Maar normaal heb ik wel die mogelijkheid en zelfs als ik ziek ben oid krijg ik foto's van moeder :+ Is alles goed gegaan bij de jouwe?

Dank je padoertje!


Ik had er vooral moeite mee omdat mijn paard mega veel stress heeft op een onbekend locatie en op stal moest (is hij niet gewend). Dat moet je dan achterlaten :(

Helaas ging het niet zoals gepland bij ons. Hij kwam heel snel door de sedatie heen, na 2,5 uur werd ik gebeld dat hij aan de max sedatie zat voor overdosering en ze nog maar op de helft (alleen bovenste snijtanden waren verwijdert) waren. Hij kwam omhoog etc. Hoe fijn deze arts ook is, mijn paard durft sindsdien niet meer alleen van het erf af en staat te trillen als een rietje aan het einde vd oprit. De arts is hij niet bang voor gelukkig.

Mocht ik de andere helft (onderste snijtanden) eruit willen, dan moet hij onder volledige narcose. Dat wil ik niet met zn 20 jarige leeftijd. Die tanden waren ook nog goed genoeg, dus het hoeft ook niet. We kijken per jaar met rontgen wat eruit moet en dat doen we dan aan huis.

Maar ik denk dat mijn paard een uitzondering is op de regel :o

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 06:20

Oh wat naar, zeg! Arm paard dan ook, probeer je hem te helpen maar is het gewoon te veel qua stress. En dan ook nog zo veel stress achteraf. Dikke knuffel!

Ik ben echt verwend wat dat betreft. Mijn merrie geeft normaal echt niks om vreemd terrein, nieuwe stallen enzo. De enige reden dat ze normaal gesedeerd wordt bij de Da is om echt te staan (en niet vliegen weg te jagen), maar zij kan eigenlijk met echo's en veel behandelingen zonder sedatie.
Hier was het afhankelijk van de tumor en van het karakter van het paard of het staand kon. Als ze te gestrest zijn moeten ze ook plat, maar volgens de da zou het waarschijnlijk wel kunnen.

Ik ben natuurlijk alweer vanaf 4 uur wakker :+

Berith

Berichten: 370
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 06:51

Sterkte vandaag, hopelijk gaat alles goed en krijg je in de loop van de dag het verlossende telefoontje

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:01

Sterkte, ondanks dat zij het vaak doen, voor jou is het je paard dus geopereerd wordt. Hoop dat je snel bericht hebt dat t goed gegaan en klaar is!

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:05

Sterkte vandaag voor jou en je merrie. Hopelijk heb je snel je (oude) merrie weer terug.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:07

Ik duim mee dat alles goed verloopt!
Wat goed dat jullie verder hebben gekeken :)

Ik zou ook om 4.00 uur al wakker zijn hoor. Is toch wel spannend…

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:18

MyWishMax schreef:
Oh wat naar, zeg! Arm paard dan ook, probeer je hem te helpen maar is het gewoon te veel qua stress. En dan ook nog zo veel stress achteraf. Dikke knuffel!

Ik ben echt verwend wat dat betreft. Mijn merrie geeft normaal echt niks om vreemd terrein, nieuwe stallen enzo. De enige reden dat ze normaal gesedeerd wordt bij de Da is om echt te staan (en niet vliegen weg te jagen), maar zij kan eigenlijk met echo's en veel behandelingen zonder sedatie.
Hier was het afhankelijk van de tumor en van het karakter van het paard of het staand kon. Als ze te gestrest zijn moeten ze ook plat, maar volgens de da zou het waarschijnlijk wel kunnen.

Ik ben natuurlijk alweer vanaf 4 uur wakker :+


Oohh top! Dat is al een hele geruststelling!

Begrijpelijk dat je zo vroeg wakker bent! Wellicht overheen gelezen, hoe lang duurt de ingreep?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 07:25

Dat weet ik eigenlijk niet := Niet opgeslagen, denk ik. Zal ook nog wel afhangen van hoe makkelijk het gaat?

Bedankt allemaal!

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:27

Sterkte vandaag, ik druk de duimen dat alles voorspoedig verloopt!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:11

Ik denk aan jullie vandaag!

Mijn paard is ook niet moeilijk op vreemd terrein, die is wel wat gewend als wedstrijdpaard :j Enige issue wat we nu hebben is tijdens de cross wedstrijden. Geen dierenarts kan in de buurt komen om der hartslag te meten := Terwijl dat thuis gewoon prima gaat eigenlijk, maar dan hoog in der adrenaline is het een ding. Maar vorige keer is het toch gelukt :j