Sinds ongeveer 1.5 maand heeft mijn merrie een gekke allergische reactie tussen haar voorbenen.
Het begon zo vanuit het niets:

De dierenarts heeft er naar gekeken en ons hydrocortiderm voor tien dagen 2 keer per dag laten smeren en we moesten 3 keer per week met betadine shampoo wassen.
Daarmee was het helaas nog niet opgelost. Dus voor 4 dagen vochtafdrijvers erbij en moest door blijven smeren.
De vochtafdrijvers hielpen enigszins maar zodra we hiermee stopten, begon de zwelling weer terug te komen.
Hierna nogmaals voor 6 dagen vochtafdrijvers mee gekregen en inmiddels waren we ook al drie weken met hydrocortiderm aan het smeren (op verzoek dierenarts moesten we hier mee door gaan).
Voor mijn gevoel deed werkte de hydrocortiderm niet optimaal meer (+de max 10 dagen smeren al lang voorbij). Dus in overleg hier mee gestopt en gaan smeren met calendula zalf.
Vandaag trok ik haar zo uit de paddock.
Het is helemaal dik, warm en opgezet. Voornamelijk in haar oksel. Haar borst is wel rustig.
In de naden is nu een snee ontstaan.

De dierenarts heeft er vandaag weer naar gekeken en gaat in overleg met andere dierenartsen en denkt aan het nemen van een biopt als ze geen andere oplossing weten.
Vandaag is de wond ook gelaserd omdat de pees van mijn merrie ook gelaserd werd. Dus dit is meteen meegenomen. En verder smeren we nu tweemaal daags met honingzalf. Ook staat ze nu met spring schoenen in de paddock mocht het toch iets met haar hoeven zijn wanneer ze ligt.
Ik smeer verder geen nieuwe dingen op haar benen/ hoeven. Geen nieuwe spray in gebruik. We hebben wel immunotherapie opgestart dit jaar voor haar eczeem maar dierenarts denkt niet dat het daar vandaan komt omdat ik steeds wissel van prikplek (in hals) en dan zou de werking ook minder moeten zijn aan einde van maand bij eenmaal per maand prikken.
Ik kreeg de tip om het hier eens te proberen. Wellicht hebben jullie nog ideeën waar het van zou kunnen komen of nog beter, een oplossing wat we hier aan zouden kunnen doen.