Weet iemand wat de plekken op de foto’s zou kunnen zijn?
Sinds een paar weken dit soort plekjes, eerst dacht ik horens bij de zomereczeem. Toen leken ze meer droog en klein/vlekkerig. Maar het breid zicht steeds meer uit en de eczeem plekjes bij de oren worden juist beter. En deze plekken worden groter, vochtig en iets bloed.
De dierenarts heeft imaverol voorgeschreven, daar is hij gisteren mee gewassen. Alleen vandaag weer 2 nieuwe plekken. Overigens heb ik hem nu een paar dagen zonder deken gehad overdag zodat het kon luchten, naar mijn idee kan hij de nieuwe plekken nooit geschuurd hebben, dit is een onmogelijke plek om zelf bij de komen of ergens aan te schuren want hij staat in de wei.
Het jeukt naar mijn idee ook. Verder voelt het paard zich wat hij laat merken wel goed. Ook het paard wat 24/7 erbij in staat heeft nergens last van. Is dat niet apart mocht het schimmel zijn?
De plekken gaan van wondvochtige plekken in 2 dagen weer naar rustig en daarna groeit er weer haar op. Sommige plekken Lijken er ineens te zitten, maar bij sommige zitten er eerst een soort korstjes bij (waardoor ik zelf eerst nog dacht aan rainrot ivm zweten onder de eczeem deken).
Het zit “alleen” op de hals, schoft, eerste deel rug en 2 kleine plekjes op de billen (de rug en billen zijn droge/kale plekjes).
Morgen bel ik uiteraard de dierenarts weer en ga ik vragen om uitgebreid bloedonderzoek en een huidkweek. Maar wat extra meedenken zou ik fijn vinden, want het wordt wel steeds erger naar mijn idee en ik denk me rot over wat het kan zijn…
Op de laatste foto zijn eerdere plekken te zien, de linker was gisteren net als die anderen die nu zo vochtig en bloedig lijken, zo snel is het wel weer rustiger.
Alvast bedankt.