Willen jullie meedenken?

Onze pony loopt de laatste tijd wat stijfjes en lijkt het werk minder goed aan te kunnen.
We zijn vandaag bij Countrymill geweest voor de zadels en twee weken geleden is hij bij de fysio geweest. Omdat de zadels bijna niet bijgevuld of verandert hoefde te worden en de fysio ook niks bijzonders kon vinden. Denk ik dat het aan wat anders ligt. Mijn gevoel zegt dat hij meer ondersteuning nodig heeft qua voer of supplement.
Korte beschrijving pony:
Hij is 8 jaar oud en iets te dik. We zijn een paar weken terug bij de kliniek geweest in Utrecht vanwege zijn allergie. De da daar gaf aan dat hij nog wel 50 kilo moet afvallen. Daar zijn we nu met advies van Utrecht ook mee bezig.
Hij loopt 5x in de week. Mijn dochter heeft de drive gevonden en is best fanatiek voor haar leeftijd. We hebben 1x in de week clubles, 1x in de week privéles en 1x in de week gaan we het bos op. De andere 2 dagen zijn wisselend. Soms rijdt mijn dochter de andere 2 dagen in de bak, of nog een keer extra bos. Soms longeer ik hem een van de dagen.
Omdat we bezig zijn met afvallen krijgt hij 3x per dag kleine beetjes hooi uit een slowfeeder.(ochtend, begin avond en later op de avond) In de ochtend krijgt hij een klein beetje brok omdat de rest ook brokken krijgt. Overdag staat hij op de wei van 09:30-16:30. Er staat wel iets gras op de wei, maar niet veel.
Wat zouden we kunnen voeren of qua supplement kunnen geven zodat hij weer wat fitter wordt en fijner in zijn lijf/minder stijf. Misschien iets voor spier ondersteuning.
Hij krijgt nu Pavo vital.