Kosten behandeling met osphos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Diane_

Kosten behandeling met osphos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-22 19:17

Dag allemaal,

Mijn 13-jarige ruin heeft helaas flink spat in zijn sprong en ook artrose op enkele plekken in zijn lichaam. Nu stelde de dierenarts een behandeling met onder andere osphos voor. Ze vertelde dat dit €750 per keer is (Lingehoeve). Nu hoorde ik via een vriendin van een kliniek waar het per keer maar €350 kost. Dat is nogal een prijsverschil. Zijn er bokkers die hun paard behandelen met osphos en zoja, wat zijn de kosten en bij welke kliniek? :-) Dank alvast!

maxie

Re: Kosten behandeling met osphos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:23

Heb ruim 2 jaar geleden mijn Quarter hiermee in laten spuiten, het goedje zelf koste toen zo’n 350 euro dacht ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:29

Hier ook een paar jaar geleden een keer laten spuiten, kostte toen ook iets van 300-350.
Kan je eigen DA gewoon thuis doen, hoef je niet voor naar een kliniek.

Het gaat niet echt heel simpel, het is 30 ml en wordt in 3x 10 ml ingespoten, rechts links rechts in de bil. En het is een pijnlijke injectie, dus bij de 3e prik is paard meestal niet meer zo heel blij.

Maar kan gewoon thuis, en 750 euro ervoor vragen is imo afzetterij :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 11:49

Dat stemt me hoopvol, dan wordt de hele behandeling iets betaalbaarder (stel dat het elke 6 maanden zou moeten). Ik ga even een rondje klinieken in de omgeving bellen denk ik. Fijn dat het ook gewoon thuis kan, scheelt weer. :-) Bedankt voor jullie reacties!

Dat wordt flink afleiden met brokjes zo te horen. :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:00

Je zit in Woudenberg? Moet je praktijk de Klomp/Veenendaal even bellen, daar zit Rick van Proosdij. Die heeft mijn paard osphos gegeven toen hij nog hier werkte, dus die heeft er iig ervaring mee.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:10

Ik heb juist alleen de factuur gehad van de Osphos zelf en die is op dit moment 368 euro dus daar bovenop komen de kosten van de kliniek maar dat hoeft niet heel veel te zijn.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 12:40

Ibbel schreef:
Je zit in Woudenberg? Moet je praktijk de Klomp/Veenendaal even bellen, daar zit Rick van Proosdij. Die heeft mijn paard osphos gegeven toen hij nog hier werkte, dus die heeft er iig ervaring mee.

Ja, pony staat ook in Woudenberg, dus zij zitten in de buurt. Dankjewel voor het meedenken!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:28

Vergis je je niet in Tildren? Dat infuus kostte mij 800 euro en Osphos zou 350-400 euro kosten.

We are not makers of history. We are made by history.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 19:20

ual_95 schreef:
Vergis je je niet in Tildren? Dat infuus kostte mij 800 euro en Osphos zou 350-400 euro kosten.

Daar begin ik ook aan te twijfelen ja, alhoewel ik wel vroeg om osphos. Werkte één van beide bij jouw paard beter dan de ander?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:38

Volgens mij kan ook Tildren goedkoper. Lingehoeve had zo’n soort bedrag als wat jij noemt, dierenarts van een andere kliniek (Krommerijnstreek) gaf aan dat het bij hun waarschijnlijk wel goedkoper was, dan moest ik maar even bellen. En hij had het ook over een ander middel wat nog iets goedkoper was, maar beter zou werken.
Mijn paard gaat vooralsnog goed zonder, dus ik heb me er verder niet in verdiept.

Oy with the poodles, already

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:55

Ik heb Osphos behandeling inderdaad door Rick (van praktijk de Klomp) laten doen. Kostte zeker geen €750, dacht inderdaad eerder rond de €400.

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:46

Diane_ schreef:
ual_95 schreef:

Daar begin ik ook aan te twijfelen ja, alhoewel ik wel vroeg om osphos. Werkte één van beide bij jouw paard beter dan de ander?

Op één of andere manier was mijn stipje weg :+

Ik heb het twee weken geleden laten doen. Mijn merrie heeft (als we in gradaties spreken) rechtsachter 3/5 en linksachter 2/5. De dierenarts heeft mij drie opties gegeven. Ik heb het gedeelte uit de visitebrief even voor je gescreenshot:

Afbeelding

We are not makers of history. We are made by history.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-22 19:36

ual_95 schreef:
Op één of andere manier was mijn stipje weg :+

Ik heb het twee weken geleden laten doen. Mijn merrie heeft (als we in gradaties spreken) rechtsachter 3/5 en linksachter 2/5. De dierenarts heeft mij drie opties gegeven. Ik heb het gedeelte uit de visitebrief even voor je gescreenshot:

[ [url=m/ZOd9Al.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen punt, ik zit niet elke dag op Bokt. Bedankt! Weer wat stof tot nadenken :) Ik vind het best lastig wat te doen. Maar hoor dat Tildren toch slechter is voor het lijf dan osphos.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie