helaas heeft het noodlot toegeslagen vorige week.
Mijn 3,5 week oude veulen liep donderdag een beetje kreupel, niets te zien aan het beentje en verder was hij heel blij, alert en hij dronk goed.
Ik wilde het even aankijken.
Vrijdag was de sprong aan de binnenkant dik en is de dierenarts geweest. Zij constateerde met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een overrekking van een collateraalbandje van de sprong. Het gewricht voelde goed. We zijn begonnen met metacam en zeer beperkte beweging (postzegelweitje).
Zondagochtend had hij heel hoge koorts (40,3), twee dierenartsen zijn gekomen en na onderzoek vonden zijn het verstandig om direct naar de kliniek te gaan.
Daar zijn röntgenfoto's en echo's gemaakt en is gezien dat een collateraalbandje ingescheurd is.
Hij was zo ziek, had niet gedronken, in de röntgenruimte spoot de melk uit de merrie. M'n hart brak, wat een verdrietig gezicht....
Omdat de dierenartsen de koorts niet helemaal bij de blessure konden plaatsen moest hij blijven. Ze wilden de koorts aanpakken en kijken waardoor die werd veroorzaakt.
Inmiddels zijn zijn ontstekingswaarden weer gestegen maar gelukkig is de temperatuur redelijk stabiel (nog wel ietsje verhoogd). Hij drinkt goed, ziet er patent uit, ondanks de kreupelheid.
Als hij straks naar huis mag moet hij 2 maanden boxrust

Omdat hij nog zo jong is vindt de dierenarts dat we hem een kans moeten geven.
Heeft iemand ervaring met deze blessure?
En hoe help ik zo'n jong veulen zo goed mogelijk door die rustperiode heen?
Dank voor het lezen van het verhaal, hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest. Door de emoties doen mijn hersenen het niet helemaal goed